سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خودروی کثیف شما را مریض می کند

پژوهشگران آمريكا مي‌گويند: خودروهاي آلوده و كثيف به ويژه در تابستان و گرما تهديد جدي براي سلامت افراد تلقي مي‌شوند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، اين تحقيقات نشان مي‌دهد كه هر بار كه راننده وارد خودرو مي‌شود، در معرض خطر ابتلا به آلودگي‌هايي مانند باكتري باسيلوس سرئوس و استافيلوكوك قرار دارد.

براين اساس، ميكروب‌ها با مسموميت غذايي، تهوع و عفونت‌هاي پوستي مرتبط هستند و محققان با انجام آزمايش‌هايي بر روي خودرويي كه به طور تصادفي آن را انتخاب كرده بودند، تمامي اين آلودگي‌ها را در درون خودرو كشف كردند.

در اين تحقيق دانشمندان نمونه‌هاي گرفته شده از خودرو يك زوج و دو فرزندشان را بررسي كردند و دريافتند باكتري باسيلوس سرئوس و استافيلوكوك بر روي فرمان، دنده و دسته‌هاي در اين خودرو وجود دارد.

عفونت‌هاي استافيلوكوكي مسري هستند و مي‌توانند از فردي به فرد ديگر منتقل شوند. اين باكتري‌ها موجب عفونت‌هاي پوستي و مسموميت غذايي مي‌شوند. باسيلوس سرئوس باكتري است كه موجب مسموميت غذايي، اسهال و استفراغ مي‌شود.

به گفته «آنتوني هيلتون» از دانشگاه «آستون»، اگرچه انواع بسياري از باكتري‌ها بي‌خطر هستند، ولي برخي از آنها بيماري‌هاي ناگواري را موجب مي‌شوند.

به گفته وي، افراد بايد نسبت به خوردن خوراكي‌هاي گذاشته شده در داشبورد ماشين احتياط كنند، چرا كه اين مواد خوراكي مي‌تواند خطرات زيادي براي سلامتي آنها در پي داشته باشد.

هيلتون افزود: اين موضوع در هواي گرم اهميت بيشتري پيدا مي‌كند و افراد بايد از جا نگذاشتن باقي‌مانده غذا در خودرو مطمئن شوند، چرا كه باكتري‌ها مي‌توانند حتي در خرده‌ريز غذا نيز رشد كنند.

دانشمندان همچنين نسبت به نگهداري حيوان در خودرو نيز هشدار مي‌دهند و مي‌گويند: اين جانوران نيز در وجود ميكروارگانيسم‌هاي مضر در خودرو نقش دارند.

براين اساس، افرادي كه در خودروهايشان غذا مي‌خورند بايد همان نكات بهداشتي را كه در منزل براي صرف غذا مدنظر دارند، رعايت كنند.
برچسب ها: خودرو ، کثیف ، سلامت ، انسان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.