سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علي تن:

هيچگاه از پرداختن به مضامين قرآني سيراب نمي شوم

پرداختن به موضوعات قرآني،دريايي است كه هيچگاه از آن سيراب نمي شوم.

علي تن،هنرمند نقاشي-خط در گفتگو با خبرنگار بخش تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت: در نمايشگاهي كه در حال حاضر در نگارخانه آشيانه مهر برپاست نزديك به سي و شش اثر به نمايش گذاشته شده است.
وي گفت:آثار در قالب نقاشي-خط ارائه شده و در برگيرنده مضامين قرآني است.
وي در ادامه گفت:اين آثار در اواخر سال 90 و ابتداي سال 91 با تكنيك هاي مختلف طراحي و خلق شده است.
اين هنرمند نقاشي-خط خاطرنشان كرد:تفاوتي كه اين آثار با ديگر آثار نقاشي – خط كه ارائه مي شود را به دنبال دارد،سرعت در طراحي اثر است در حقيقت براي فكر به موضوعي كه مي‌خواهم آن را طراحي كنم تنها چند ثانيه به موضوع فكر مي‌كنم و در طراحي آن را بسيار سريع انجام مي دهم.
وي در ادامه گفت:درخلق آثار نيز از ابزار بسيار ساده استفاده مي كنم،در حقيقت ابزار خاصي را به كار نمي برم.
وي گفت:سريع فكر كردن،به سرعت طراحي كردن و جملات كوتاه انتخاب كردن از ويژگي هاي آثارم است كه آنها را منحصر به فرد مي كند.
وي درباره مضامين آثارش نيز گفت:مضامين آثار عمدتا قرآني است و كمتر به شعر و اشعار شاعران در خلق آثار نقاشي – خط پرداخته ام،البته اين پرداختن بيشتر به موضوعات قرآني به دليل علاقه شخصي و درحقيقت علاقمندي كه مضامين قرآني است برمي‌گردد.
وي تصريح كرد:البته هنرمندان بسياري كه در زمينه نقاشي -خط فعاليت مي‌كردند در خلق آثار به موضوعات مختلف و اشعار شاعران مي پردازند.

*تاكيدم بر بسم الله است
اين هنرمند نقاشي-خط گفت:در خلق آثار نقاشي-خط تاكيد بسياري بر "بسم الله" دارم و تاكنون بيش از يكهزار "بسم الله "را طراحي كرده ام و در قالب نقاشي-خط ارائه داده ام.
وي گفت:"بسم الله" به قدري گسترده است كه هر چقدر با طرح هاي مختلف به آن مي‌پردازي مي‌تواني دوباره طرح تازه اي زده و ارائه كني،در حقيقت هر چقدر خلق اثر با موضوع "بسم الله" انجام داده ام بازهم جا دارد كه به آن با طرحي ديگر بپردازم.
تن تصريح كرد:پرداختن به مضامين قرآني دريايي است كه هر چقدر جلوتر مي‌روي سيراب نمي شوي و جاي بسياري براي پرداختن دوباره به آن مي‌بيني و اين هم از معجزات قرآن است كه هيچگاه از پرداختن به موضوعات قرآني سيراب نمي‌شوي.
وي تصريح كرد:نمايشگاهي كه در نگارخانه آشيانه مهر برپا شده است تا يازدهم تير ادامه خواهد داشت./ه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.