سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چگونه در تابستان بر مشكلات بارداري غلبه كنيم؟

يك جراح و متخصص زنان گفت: در صورت احساس ضعف،خستگی،سرگیجه ،احساس سبکی سر يا تشنگی شدید سریعا.دراز کشیده و به پزشك مراجعه كنيد.

دكتر الهام السادات هاشميان ناييني، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبر نگاران با اشاره به اينكه به علت افزایش حرارت مرکزی بدن،تحمل گرما برای خانمهای بارداردشوارتر است گفت: در صورتی که به شدت عرق می کنید مطمئن شوید که به اندازه کافی مایعات مصرف می کنید.
وي در ادامه با تاكيد بر اهميت مصرف مايعات در خانم هاي باردار گفت: بهترین نوشیدنی ها ،آب پرتقال،شیر و نوشیدنیهای ورزشی هستند که املاحی که با تعریق از دست می روند را جبران می کنند، ولي مصرف بیش از اندازه آب می تواند وضعیت خطرناکی به نام مسمومیت با آب در بدن ایجاد کند که ناشی از رقیق شدن شدید املاح بدن بوده و باخستگی مفاصل،اسپاسم عضلات و در موارد شدیدتر کاهش سطح هوشیاری تظاهر می کند.

افزايش توان با مصرف ميوه ها
اين جراح و متخصص زنان با اشاره به اثرات نيروبخشي ميوه ها گفت: ميوه ها به علت هضم بسيار آسان  مي توانند ويتامين ها و مواد معدني مورد نياز بدن مثل ويتامين سی، اسيد فوليک، پتاسيم، منيزيم و کربوهيدرات ها را تأمين کند، به علاوه مقدار بالاي آب موجود در ميوه مي تواند به جبران آب از دست رفته بدن در اين فصل کمک کند. بهتر است ميوه را با پوست مصرف کنید، زيرا مقادير بالاي فيبر موجود در پوست میوه مي تواند از بروز يبوست جلوگيري کند.
وي در ادامه يادآور شد: مصرف سبزيجات را فراموش نکنيد. قبل از مصرف ميوه و سبزي حتماً آنها را خوب بشوييد؛ زيرا احتمال انتقال باکتري و ويروس و در نتيجه بروز بيماري هاي عفوني در اين فصل بسيار زياد است.  

مصرف لبنيات را فراموش نكنيد
دكتر هاشميان ناييني با تاكيد بر اهميت مصرف روزانه لبنيات در خانم هاي باردار خاطر نشان كرد : خانم هاي باردار نبايد مواد لبني را از برنامه مواد غذايي خود حذف کنند، يرا مصرف لبنيات علاوه بر داشتن مقدار زيادي کلسيم، ويتامين د و پروتئين ،با مصرف ماست كه هضم آن آسان بوده، مي توان در فصل تابستان به رفع بي اشتهايي ناشي از گرما کمک کرد.
 
وي در ادامه يادآور شد: ازحرارت مستقیم خورشید در وسط روز اجتناب کنید.زیرا خانمهای باردار بیش از سایرین مستعد سوختگی با نور آفتاب هستند.از کرم ضدآفتاب با spfبین 30 تا 45 استفاده کنید.در صورت احساس ضعف،خستگی،سرگیجه ،احساس سبکی سریا تشنگی شدید سریعا به محیط داخل برگردید.دراز کشیده و به مقدار کافی مایعات مصرف کنید.اگر احساس بهبود نمی کنید با پزشکتان تماس بگیرید.

پيشگيري از ورم پاها
اين جراح و متخصص زنان  با اشاره به اينكه ورم پاهاست از مشکلات شایع خانم هاي باردار است گفت: خانم هاي باردار بویژه اگر نیمه دوم بارداری با فصل تابستان مواجه شود، بايدسعی کنند بین نیم الی یکساعت در وسط روز دراز بکشید. هنگام خوابیدن با گذاشتن یک پتودر زیر قسمت پایین تشک،پاهایشان را کمی از بدن  بالاتر گذاشته،در صورت امکان کفشهایی بپوشند که نیم شماره از پای شان بزرگترباشد.مدت طولانی یک جا ننشینند و مصرف نمک را در غذاهایشان محدود کنند.  
به ياد داشته باشيد..
دكتر هاشميان ناييني  در پايان خاطر نشان كرد: پيش از سفرهاي تابستانی، با پزشک‌تان مشورت کنيد. در بعضي بارداري‌هاي پرخطر، مراقبت‌هاي ويژه‌اي لازم است و گاهي پزشك توصيه مي‌كند سفر نرويد. با توجه به زمان سفر، به اندازه کافي دارو همراه ببريد. اگر به جايي سفر مي‌کنيد که تهیه داروها آسان نيست اين موضوع اهميت بيشتري دارد. بهتر است نسخه دارویتان را به همراه داشته باشيد. /عط

برچسب ها: بارداری ، ورم پا ، مراقبت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.