سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

نامه استاندار مازندران به رییس جمهور برای افزايش اعتبار ساخت سد هراز

سيد علي اكبر طاهايي، استاندار مازندران به منظور افزايش سرعت ساخت سد هراز، در نامه اي به دكتراحمدي نژاد و معاون اول رييس جمهور خواستار افزايش اعتبار و اختصاص هر ساله مبلغ حداقل یک هزار میلیارد ریال به اين طرح شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران،  در این نامه آمده است  ساختمان سد هراز به شماره طبقه بندی 40201058 از جمله مصوبات مهم دور اول ، دوم و سوم سفرهای هیئت محترم دولت به استان بوده که با هدف تامین آب شرب ، کشاورزی ، صنعت و برق آبی بر روی رودخانه هراز در حال اجرا می باشد .

مطالعات آن از سال 1376 شروع و در سال 1389 توسط معاون اول محترم رئیس جمهور عملیات اجرایی آن آغاز و در قالب پروژه سیستم تونل های انحراف به مبلغ 259 میلیارد ریال به پیمانکار قرارگاه سازندگی واگذار گردیده و در ادامه پروژه بدنه سد و نیروگاه و پروژه جاده جایگزین در دست مطالعه ، بررسی و اقدام به روش طرح و ساخت ( دو عاملی ) بوسیله قرارگاه سازندگی می باشد.

 اهداف اصلي این طرح چند منظوره با حجم قابلیت تنظیم 650 میلیون متر مکعب آب در سال، تامین آب شرب شهرهای آمل ، محمودآباد ، فریدونکنار ، بابلسر و روستاهای مسیر با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر و آبیاری 96000 هکتار اراضی کشاورزی شهرستانهای مذکور و تولید 25 مگاوات انرژی برقابی و نيز بهبود وضعیت زیست محیطی رودخانه های حوضه آبریز نقش بسزایی خواهد داشت .

این طرح هم اکنون با 3/6 درصد پیشرفت فیزیکی با اعتبار مصوب به میزان 64821 میلیون ريال در سال 1391 ، در حال اجرا مي باشد که با فرآينداختصاص اعتبار اندک فعلي، شاید تا چند سال آینده طرح به اتمام نرسد و آرزوی دیرینه مردم منطقه برآورده نگردد .

با توجه به توان دستگاه اجرایی ( شرکت سهامی آب منطقه ای مازندران ) و آمادگی  پیمانکار مربوطه ( قرارگاه سازندگی ) در صورت اختصاص اعتبار به مبلغ چهار هزار میلیارد ریال ، اين طرح در یک برنامه زمان بندی چهار ساله آماده بهره برداری مي شود .

 لذا خواهشمند است دستور فرمائید، درصورت صلاح ديد هر ساله مبلغ حداقل یک هزار میلیارد ریال اعتبار به اين طرح اختصاص یابد تا با اتمام این طرح عظیم درپايان برنامه پنجم توسعه ، مردم منطقه در سایه دولت مهر ورز بتوانند از نعمات آن بهره مند گردند . /س               
برچسب ها: نامه ، افزایش ، سد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.