سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جمهور قزاقزستان در دیدار با صالحی:

آمادگی آستانه برای میزبانی مذاکرات ایران و 1+5 همراه با حسن نیت است

رئیس جمهور قزاقستان گفت: آمادگی آستانه برای میزبانی مذاکرات ایران و 1+5 خیرخواهانه و همراه با حسن نیت است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، نور سلطان نظربايف رئیس جمهور قزاقزستان روز چهارشنبه در ديدار با علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان در آستانه، گفت: ما آمادة توسعه روابط اقتصادي و تجاري با جمهوري اسلامي ايران هستيم و با توجه به ظرفيت هاي دو كشور لازم است سطح مبادلات را بالا ببريم.

وي تأكيد كرد: علاقمند به توسعه روابط در كليه زمينه ها هستيم و همواره براي تحقق عملي آن تلاش كرده ايم.

نظر بايف با اشاره به اعلام آمادگي براي ميزباني مذاكرات آتي 1+5 در آستانه تأكيد كرد كه اين اعلام آمادگي خيرخواهانه و از روي حسن نيت است.

صالحي نيز در اين ديدار روابط دوجانبه ايران و قزاقستان را خوب و رو به رشد خواند و آمادگي جمهوري اسلامي ايران را براي تقويت همكاري ها در كليه حوزه ها اعلام داشت.

در اين ملاقات آخرين تحولات منطقه اي و شرايط حساس حاكم بر آن بويژه موضوع سوريه و طرح كوفي عنان مورد بررسي و تبادل نظر قرار گرفت و صالحي تاكيد كرد كه مسئله سوريه با توسل به شيوه هاي تحميلي از خارج قابل حل و فصل نيست و اين سنت و رويه ناپسندي است كه طرفهاي خارجي درصدد تحميل خواسته هاي نامشروع خود به يك كشور مستقل باشند ، در حاليكه اين امر به عهده مردم آن كشور است./پ2

برچسب ها: صالحی ، ایران ، آستانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.