سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائم مقام دبيرکل حزب موتلفه اسلامي:

احزاب اسلامي در آينده در تحولات منطقه نقش بيشتري خواهند داشت

قائم مقام دبير کل حزب موتلفه اسلامي گفت: احزاب اسلامي در آينده در تحولات منطقه نقش بيشتري خواهند داشت.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي حزب موتلفه اسلامي وي در ديدار با آي پينگ معاون وزارت ارتباطات بين المللي حزب کمونيست چين با اشاره به سالروز انفجار حزب جمهوري اسلامي توسط سازمان منافقين اظهار داشت: سران سازمان تروريستي منافقين امروز در پناه آمريکا و فرانسه هستند، هرچند غربي ها ادعاي حقوق بشر دارند اما بر خلاف ادعاي خود از تروريست ها حمايت مي کنند.

بادامچيان تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران پس از 30 سال امروز از موقعيت خوبي در جهان برخوردار است و موج نهضت هاي آزادي خواه در منطقه شکل گرفته عليرغم تلاش مزدوران آمريکا در مصر آقاي محمد مرسي رئيس جمهور شد و حزب اسلامي اخوان المسلمين درآن کشور با پشتيباني مردم حاکميت پيدا کرد.

وي با اشاره به سابقه ديرين روابط ايران و چين با تأکيد بر تعاملات متقابل بيان داشت: دو ملت ايران و چين هيچگاه در طول تاريخ با همه رابطه خصمانه نداشته اند و زمينه براي همکاري، همفکري و کارهاي مشترک آماده است.

قائم مقام دبيرکل حزب موتلفه اسلامي با تأکيد بر رابطه بيشتر حزب موتلفه اسلامي با حزب کمونيست چين گفت: بحران اقتصادي در غرب، فرصت خيلي خوبي را براي ايران و چين فراهم ساخته است بحران فرهنگي گريبان غربي ها را گرفته و مردم در اين کشور ها ديگر ليبراليسم و کاپيتاليسم را قبول ندارند و بحران اقتصادي در غرب نشان مي دهد سردمداران کشورهاي غربي مجبورند تسليم تحولي عميق شوند.

بادامچيان با بيان اينکه سلطه و نفوذ غرب در جهان در معرض فروپاشي است اظهار داشت: ايران محور اساسي خيزش هاي اسلامي منطقه است و نفوذ اسلام در کشورهاي منطقه رو به افزايش است.

وي در ادامه تأکيد کرد: اسلامي که جمهوري اسلامي معرفي مي کند اسلام طالبان و يا اسلام وهابي ها نيست بلکه اسلام منطقي، با محبت، طرفدار صلح و همکاري با تمام ملت هاي علام با حفظ احترام به سليقه ها است.

قائم مقام دبيرکل حزب موتلفه اسلامي خاطرنشان کرد: جنبش هاي منطقه و شورش هاي آمريکاي لاتين چشم اميد به ايران و از نظر اقتصادي به چين دارند ايران و چني بايد با تفاهمات بيشترو  طراحي استراتژي هاي جديد از اين فرصت طلايي استفاده کنند.

بادامچيان در ادامه با تأکيد بر نقش احزاب در برقراري ارتباط ميان دو کشور گفت: حزب موتلفه اسلامي در ايران قوي ترين و با سابقه ترين حزب است که حضور فعال در عرصه سياسي کشور دارد.

وي افزود: زمام امور در کشورهاي اسلامي در آينده در دست احزاب اسلامي خواهد بود و حزب موتلفه اسلامي مي تواند در مسير برقراري ارتباط با احزاب اسلامي جهان نقش خود را ايفا کند.

آي پينگ معاون وزارت ارتباطات بني المللي حزب کمونيست چين که در رأس هيأتي از اين احزاب به ايران سفر کرده در اين ديدار بر تقويت و ارتقاي سطح روابط دو کشور ايران و چين تأکيد کرد و گفت: وضعيت جديد جهان و منطقه مي طلبد که دو کشور ايران و چين که داراي تمدن و فرهنگ کهن هستند بيش از پيش با يکديگر ارتباط داشته باشند و در راستاي تقويت اين ارتباط تلاش کنند.

وي افزود: رابطه با حزب موتلفه اسلامي را براي بهبود فعاليت حزبي و تبادل نظر بسيار مفيد مي دانيم مطالعه و شناخت وضعيت سياسي جهان کار مهمي در فعاليت حزبي است.

معاون وزارت ارتباطات بين المللي حزب کمونيست چين تصريح کرد: دو حزب در زمينه مسائل جهاني مي توانند مکمل يکديگر بوده و در همکاري مشترک، ظرفيت بالقوه را به بالفعل تبديل کنند.

وي تأکيد کرد: گرايش روز افزون مردم کشورها به اسلام بيانگر پاسخگو بودن اين دين نسبت به نيازهاي بشر امروز است به همين خاطرحزب کمونيست چين در کنگره آينده خود موضوع احياي ايمان و معنويت را در دستور کار خود قرار داده است.
/س2
برچسب ها: احزاب ، منطقه ، اسلامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.