سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افسر اطلاعاتي سابق آمريكا رئيس امور ايران در شوراي اطلاعات آمريكا شد + عكس

شوراي اطلاعات ملي آمريكا جيليان برنز افسر اطلاعاتي سابق خود در دوبي را به عنوان مسئول امور ايران در شوراي اطلاعات آمريكا تعيين كرد.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ؛ جيليان برنز در سابقه كاري خود به عنوان افسر اطلاعاتي اين شورا از مديران خدمات خارجي وزارت امور خارجه آمريكا و كارشناس امور ايران فعاليت كرده است.

اين افسر اطلاعاتي آمريكا تا پيش از تصدي اين پست، به عنوان مشاور امور ايران در دفتر طرح و برنامه ريزي سياست خارجي آمريكا در وزارت امور خارجه اين كشور فعاليت مي كرد. وي همچنين در سوابق خود مديريت دفتر سازمان سيا براي ايران در دوبي را بر عهده دارد كه در سال 2006 توسط وي افتتاح شد.

به گزارش راديو فردا و براساس بيانيه شوراي اطلاعات ملي آمريكا، «وظيفه مسئول امور ايران در اين شورا نظارت و هماهنگي بر گزارش‌ها و ارزيابي‌هاي تحليلي سازمان‌هاي اطلاعاتي آمريكا از جمله تحليل‌هاي استراتژيك درباره ايران است». مسئول امور ايران در شوراي اطلاعات ملي آمريكا همچنين موظف است تا تحليل‌هاي لازم و حساس درباره ايران را كه مورد نياز تصميم‌گيران ارشد دولت ايالات متحده آمريكا و مقام‌هاي نظامي اين كشور است، فراهم كند.

از ديگر وظايف تعريف شده براي مسئول امور ايران در اين شورا «ارائه هشدارهاي لازم به تصميم‌گيران در خصوص خطرات احتمالي پيش رو» در ارتباط با ايران است.

گزارش راديو فردا مي افزايد: شوراي اطلاعات ملي آمريكا كه در سال 1979 تشكيل شده است يك بخش مركزي در ميان 16 سازمان اطلاعاتي آمريكا محسوب مي شود كه استراتژي‌هاي كوتاه مدت و بلند مدت اين كشور را تعيين مي كند. يكي از مهمترين وظايف اين شورا پيش بيني چالش هاي پيش روي آمريكا در سطح داخلي و بين المللي است.

شوراي اطلاعات ملي آمريكا در دسامبر سال 2007 در گزارشي اعلام كرد كه جمهوري اسلامي ايران فعاليت هاي معطوف به ساخت بمب اتمي را در سال 2003 و همزمان با حمله آمريكا به عراق متوقف كرده است. انتشار اين گزارش با انتقادهاي دستگاه‌هاي اطلاعاتي ساير كشورهاي غربي و اسرائيل روبرو شد.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.