سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

کنترل بیماران با استفاده از پزشک

با اجرای طرح پزشک خانواده شهری استفاده از پزشک و دارو کنترل می شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نشست خبری برنامه پزشک خانواده شهری با اشاره به اینکه نسخه تحول در نظام سلامت براساس نسخه سلامت ارجاع و پزشک خانواده نوشته خواهد شد گفت : در این طرح انگیزه پزشکان خصوصی و دولتی درحوزه تخصصی افزایش خواهد یافت .

ناصحی با بیان اینکه هزار و 400 نفر در طرح سرشماری و ثبت داده ها مشارکت کردند افزود : از 687 هزار خانوار شهری و روستایی در استان ثبت اطلاعات پزشک خانواد مازندران در سطح کشور رتبه نخست را کسب کرد .

وی از اجرای این طرح در اول مرداد امسال خبر داد و گفت : هزار و 512 نفر پزشک در سطح یک برای ارائه خدمات نام نویسی کردند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : در این طرح 25 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات پزشکی مراکز درمانی اختصاص یافت .

ناصحی افزود : با اجرای این طرح همه پایگاههای پزشک خانواده از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر و 16 تا 20 شب برای مراجعه بیماران آماده خدمات رسانی هستند .

مدیر کل بیمه خدمات درمانی استان نیز گفت : افرادی که بیمه نیستند با پرداخت 50 درصد سرانه به میزان 59 هزار تومان بیمه می شوند و در صورتی که توانایی پرداخت این میزان را ندارند با 17 هزار تومان هر فرد به صورت یکسال بیمه می شود .

صالح طبری افزود: در صورتی که پزشکان در نظام ارجاع و پزشک خانواده عضو نباشند بیماران باید داروها را بصورت آزاد از داروخانه تهیه کنند .

به گفته وی هم اکنون برای 7 هزار نفر در استان یک داروخانه وجود دارد که با اجرای این طرح برای 5 هزار خانواده یک داروخانه راه اندازی می شود ./س

 
برچسب ها: پزشک ، خانواده ، بیماران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.