سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

کارخانه نمکزدایی بینک به صورت رسمی افتتاح می شود

در ادمه ساخت واحدهای نمکزدایی در مناطق نفتخیز جنوب، پنجشنبه این هفته نیز قرار است واحد نمکزدایی بینک با حضور مقامات وزارت نفت در استان بوشهر به بهره برداری برسد.



به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان ، با کاهش ذخیره نفت در برخی میادین و افزایش نمک موجود در آنها، مقامات وزارت نفت در چندین سال اخیر ساخت و بهره برداری واحدهای نمکزدایی را در دستور کار خود قرار دادند و در چند سال اخیر واحدهای متعددی ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفتند.
واحدهای نمکزدایی از مهمترین تاسیسات فرآورشی صنعت نفت محسوب می شوند که در فرآیندی، آب و املاح نمکی موجود در نفت خام استخراج شده از چاه ها را جداسازی می کنند.

افزایش کمیت و کیفیت نفت تولیدی، جلوگیری از کاهش خوراک پالایشگاه ها و نفت صادراتی و نیز جلوگیری از خوردگی سیستمها و کاهش هزینه های تولید و انتقال نفت خام از جمله اجرای پروژه های احداث و توسعه واحدهای نمک زدایی به شمار می آید.

بر همین استاس شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به منظور افزایش ظرفیت فرآورش نفت نمکی در حوزه عملیاتی خود پنج طرح جامع مشتمل بر 22 پروژه را در دست اجرا دارد که قرار است واحد نمکزدایی بینک در استان بوشهر روز پنج شنبه با حضور مقامات ارشد وزارت نفت به بهره برداری برسد.

گفته می شود قرار است رستم قاسمی وزیر نفت برای افتتاح این واحد در بینک حاضر شود تا آغاز به کار رسمی این کارخانه را کلید بزند.

کارخانه نمکزدایی بینک با ظرفیت 55 هزار بشکه در روز در حوزه فعالیت شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران قرار دارد.

این کارخانه با هدف فرآورش نفت نمکی میدان بینک احداث شده و دارای یک مجموعه نمک گیر برقی به ظرفیت 55 هزار بشکه در روز، مخزن متعادل کننده، مبدلهای حرارتی نفت و آب، تلمبه های تقویت فشار نفت و کوره های پیش گرمکن نفت غیرمستقیم است.

کارخانه نمک زدایی بینک همچنین به سامانه های تصفیه و دفع پساب، ایمنی و آتش نشانی، برق اضطراری و تزریق مواد شیمیایی مجهز است.

برای ساخت این کارخانه واقع در شمال غربی شهرستان گناوه در استان بوشهر، نزدیک به 250 میلیارد ریال هزینه شده است.

شرکت نفت و گاز گچساران یکی از شرکت های بهره برداری تابع شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است که حوزه عملیاتی آن در استان کهگیلویه و بویر احمد و بخشهایی از استان های بوشهر، فارس و خوزستان تمرکز دارد.

دفتر مرکزی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب که دارای پنج شرکت تابع بهره بردار نفت و گاز است در اهواز قرار دارد./س

برچسب ها: افتتاح ، کارخانه ، نمک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.