سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

صادرات 80 درصدي فرش دستباف استان چهارمحال و بختیاری

زنان روستايي استان چهارمحال و بختياري در سه ماهه امسال 50 هزار متر مربع فرش دستبافت توليد و روانه بازارهاي داخلي و خارجي كردند.

رييس صازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختياري در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران شهرکرد گفت: اين فرش ها را 100هزار بافنده بر 50 هزار دارقالي بافته اندكه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 11 درصد افزايش داشته است.
رحمان كرمي با اشاره به ارزآوري و درآمدزايي اقتصادي فرش براي خانوارهاي این استان ، افزود:‌ 80 درصد فرش هاي بافته شده استان چهارمحال و بختياري با كمترين تاثير پذيري از بحران هاي اقتصاد جهاني از طريق پايانه هاي صادراتي استانهاي اصفهان و تهران به كشورهاي حوزه خليج فارس، آمريكا، چين و برخي كشورهاي اروپايي صادر مي شود.
وي تخصصي نبودن گمرك،كمبود نيروي متخصص و كارشناس ارزياب فرش را از مهمترين علل صادرات قالي این استان از پايانه هاي صادراتي استانهاي همجوار اعلام كرد.
كرمي افزود: بافندگان استان چهارمحال و بختياري توان توليد سالانه 400 هزار متر مربع فرش را دارند.
وي، گبه، يلمه ، فرش بختياري و ناييني را چهار سبك توليد فرش بافندگان این استان اعلام كرد و گفت: هر بافنده سالانه بطور متوسط 4 متر فرش مي بافد.
كرمي اصالت نقشه (طرح)، ثبات رنگ و دقت در بافت را مهمترين ويژگي شاخص فرش هاي اين استان برشمرد و گفت: قالي هاي چالشتري توليد شده در اين استان از معروفيت جهاني برخوردارند./س
برچسب ها: فرش ، دستباف ، روستا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.