سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر آموزش و پرورش:

مديران آموزش و پرورش 18 ساعته در خدمت نظام آموزشي هستند

وزیر آموزش و پرورش گفت: ساماندهی نیروی انسانی با استفاده بهینه از تمامي نیروها صورت می گیرد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حمیدرضاحاجی بابایی با اشاره به این که ساماندهی نیروی انسانی با استفاده بهینه از کلیه نیروها صورت می گیرد بیان داشت: باید کارهایمان مثل ساعت دقیق و منظم باشد که کسی احساس نگرانی و ضعف نکند.

وی ضمن اشاره به نقش مهم مدیریت آموزش و پرورش یادآور شد: رؤسای آموزش و پرورش می توانند با نظارت مستقیم و پیگیری مداوم شاهد پیشرفت و توسعه تحولی در مجموعه خود باشند و با مدیریت انسجام یافته مشکلات موجود را رفع نمایند.

حاجی بابایی اضافه کرد: نگاه مدیریتی باید به گونه ای باشد که بتوانیم زیر مجموعه خود را بدون تنش و دغدغه در مسیر تحول و توسعه بنیادین حرکت دهیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بحث ساماندهی نیروی انسان گفت:‌ با تدابیر شایسته و مدیریت خلاقانه بکوشیم مسائل آموزش و پرورش را به سمت و سوی شایسته ای سوق داده و از افزایش هزینه های جانبی برای آموزش و پرورش بپرهیزیم.

وی به اجرای نظام 30-3-6 اشاره کرد و گفت:‌ ریل گذاری در آموزش و پرورش شروع شده است و دیگر نیازی به زیر ساخت نداریم فقط باید در اجرای شایسته برنامه ها بکوشیم.

وی تأکید کرد:‌با استفاده مطلوب از نیروها در سطح اداره و مدارس بايد به  سمت بهینه سازی نیروی انسانی برویم.

حاجی بابایی اظهار داشت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که تا 15 تیرماه ثبت نام ها انجام شده و از پانزدهم تا آخر تیر ماه نیز برنامه کلاسی ها، ابلاغ ها و نقل و انتقال ها به پایان رسیده باشد.

*وظیفه ما ساخت آموزش و پرورش است که مورد رضایت رهبری و مردم باشد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه وظیفه امروز ما ساختن آموزش و پرورش است که مورد رضایت رهبری و مردم باشد بیان داشت: وظیفه خطیری داریم که آموزش و پرورش را صاحب نام کنیم و گرد و غبار از سیمای تعلیم و تربیت بزداییم.

وزیر آموزش و پرورش ضمن تأکید بر فعالیت مستمر خطاب به رؤسای ادارات گفت: باید آستین را بالا زده وآموزش و پرورش را آن چنان آماده کنیم تا رهبری و مردم نسبت به آن احساس رضایت کنند.

وی تحول در آموزش و پرورش را به خانواده تعبیر کرد و خاطر نشان کرد: برای ساخت توام با تحول آموزش و پرورش باید سختی ها را تحمل کنیم که همراه با شیرینی و نشاط است آن هم زمانی است که می بینید اهداف نتیجه داده است.

حاجی بابایی گفت: معتقدم اگر رییس آموزش و پرورش شهرستان اراده کند و بخواهد می تواند با مدیریتی سازنده مشکلات را حل نماید.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: در تمامی برنامه های پیشنهادی وزارت خانه برخی افراد انتقاد داشتند و مدام هم تکرار کرده اند ولی سعی کرده ایم با مدیریت صحیح کارها را نهادینه کنیم.

وی به افزایش سرعت مدیریت و اختصاصی وقت 18 ساعته در شبانه روز برای مدیریت آموزش و پرورش تأکید کرد.

*رشد فضائل انسان در دانش آموزان از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش است

حاجی بابایی گفت: یکی از اهداف شکل گیری معاونت تربیت بدنی و سلامت در این وزارتخانه نیز در جهت عمل به این اقدام مهم بوده است.

وی افزود: این معاونت در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی و هدایت دانش آموزان تربیت بدنی سالم و با تهیه فعالیت های ورزش و بهداشت‌ آنان گام های بلندی را برداشته است.

وی بزرگترین خط تهدید کننده جامعه امروز را شکاف بین خانواده ها و فرزندان دانست و اظهار کرد: مسئولان باید تدابیری بیندیشند که خانواده ها اوقات بیشتری را با یکدیگر بگذارنند زیرا براساس نتایج تحقیقات در این اوقات کنار هم بودن خانواده ها و فرزندان به طور قابل محسوسی میزان جرائم در جامعه را کاهش می دهد، اما هر چه فاصله بین خانواده و فرزندان بیشتر شود مشکلات بیشتری در جامعه ایجاد خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: خانواده مدرسه و جامعه رکن اساسی تعلیم و تربیت است و همکار این سه رکن موجب توفیق فعالیت های آموزش و پرورش می شود در غیر این صورت آسیب های اجتماعی به سرعت بروز می کند و به جای پیشگیری باید به دنبال درمان آن ها برآمد.

حاجی بابایی گفت: آموزش و پرورش برای افزایش امنیت و آسایش در جامعه عزم خود را در اجرای بندبند سند تحولی بنیادین براساس فرمایشات مقام معظم رهبری جزم کرده است./ل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.