سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

استقرار راهنمایان گردشگری در مبادی ورودی آذربایجان غربی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: راهنمایان گردشگری برای هدایت گردشگران تابستانی استان در مبادی ورودی شهرها و مرزها مستقر می‌شوند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه و به نقل ازروابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی حسین امامی اظهار داشت: در این راستا 30 نفر از راهنمایان و کارشناسان میراث فرهنگی در استان بعد از طی مراحل آموزشی لازم در مکان‌های در نظر گرفته شده اسقرار می‌یابند.

وی افزود:آذربایجان‌غربی با تشکیل ستاد سفرهای تابستانی و نیز کمیته‌های استقبال به پیشواز مسافران و گردشگران تابستانی می‌رود.

امامی گفت: افزون بر 25 عنوان برنامه متنوع برای هماهنگی و ارائه خدمات مطلوب به گردشگران وارد شده به استان طرح‌ریزی شده است که در ایام تابستان به اجرا در می‌آید

وی اظهار کرد: هماهنگی با دستگاه‌های مختلف در ارائه طرح‌های شاخص در راستای آماده‌سازی مکان‌ها و بناهای تاریخی، ارائه بسته‌های گردشگری دفاتر و تورها به هتل‌ها و واحدهای اقامتی در استان، اخذ برنامه‌های تورهای گردشگری استان به منظور برنامه‌ریزی بهینه از مهم‌ترین اقدامات برای پیشواز از مسافران تابستانی است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: آموزش کارکنان هتل‌ها و مراکز اقامتی و نظارت مستمر بر عملکرد این واحدها در ایام تابستان از دیگر وظایف ستاد است که در این ایام انجام می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی همچنین از ایجاد نمایشگاه جاذبه‌های گردشگری استان در هفته گردشگری در ارومیه خبر داد.

امامی افزود: این نمایشگاه با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری و توانمندی‌های استان به مدت یک هفته دایر می‌شود.

وی ادامه داد: نمایشگاه جاذبه‌های گردشگری استان با همکاری سازمان ملی جوانان و میراث فرهنگی در پارک ائللرباغی ارومیه برگزار می‌شود.

امامی اظهار کرد: برگزاری تورهای گردشگری استان و ارومیه، اجرای موسیقی سنتی، جشنواره حرکات آیینی و نصب تابلوهای گردشگری در استان از برنامه‌های اجرایی در این هفته است.

به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی در این نمایشگاه ماکت‌های اماکن تاریخی استان به ویژه بنای تاریخی تخت سلیمان تکاب با هدف آشنایی بازدیدکنندگان با این آثار و نیز جذب گردشگر در معرض دید عموم گذاشته می‌شود.

آذربایجان غربی دارای 58 منطقه گردشگری نمونه بوده و تعداد آثار ثبت شده استان در فهرست آثار ملی نیز 1284 تپه و محوطه، 171 ابنیه تاریخی است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.