سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرکت دختران محجّبه در آزمون پایان دوره دبیرستان

فرانسه حجاب اسلامی را برای داوطلبان آزاد آزمون پایان دوره دبیرستان به رسمیت شناخت.

بنا به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از سایت «ajib»، مطابق قانون 15مارس 2004، در فرانسه به همراه داشتن هرگونه نشانه مذهبی ای از حجاب اسلامی در مدارس ممنوع است؛ اما برخی مدیران مدارس این قانون را به اشتباه تفسیر می کنند.
مطابق همین قانون، پوشش حجاب برای دانش آموزانی که به صورت آزاد در امتحانات پایان دوره شرکت می کنند، آزاد است. لذا هر داوطلبی موظف است تا پوششی مناسب داشته باشد تا هویتش به راحتی قابل شناسایی باشد ولی می تواند سر خود را به نحوی بپوشاندکه با قوانین مرکز برگزاری آزمون پایان دوره دبیرستان، تناقضی نداشته باشد.
گفتنی است کلیه دانش آموزانی که به صورت غیرحضوری دوره درسی خود را می گذرانند یا کلاسهایشان به صورت خصوصی در منزل یا در مدرسه برگزار می شوند، نیز کاملاً در داشتن حجاب اسلامی آزاد هستند. لذا مطابق مصوبه سال 2004، مسئولین و مراقبین امتحان، ظاهر کلیه داوطلبان از جمله دانش آموزان محجّبه را بررسی می کنند تا تلفن همراه و هندزفری به همراه نداشته باشند و بدین ترتیب امکان تخلف و تقلب به حداقل رسیده و دانش آموزانی که فقط در ایام خاص امتحانات، از حجاب برای پوشاندن سر و مخفی کردن وسایل الکترونیکی استفاده می کنند، شناسایی شوند./ي2
برچسب ها: دختران ، حجاب ، فرانسه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.