سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

كاهش 15 درصدی پرونده های قضایی در فیروزكوه

رئیس دادگستری شهرستان فیروزكوه از كاهش 15 درصدی پرونده های قضایی در فیروزكوه خبر داد.

'علی اكبر شریعت' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن تصریح كرد: كوتاه كردن جریان رسیدگی به پرونده ها، سر و سامان دادن به بایگانی های راكد و تكریم ارباب رجوع، عمده اقدامات و برنامه هایی است كه در دستگاه قضایی شهرستان هدف گذاری و پیگیری شده است.

وی دوری از مركز، حضور اكثر كارشناسان قضایی در تهران و شرایط بد آب و هوایی در فصول سرد سال را عوامل اصلی و اجتناب ناپذیر اطاله دادرسی در فیروزكوه عنوان و خاطرنشان كرد: با تمهیدات پیش بینی شده و اقدامات انجام شده، متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها به 45 روز تقلیل یافته است.

شریعت با اشاره به سر و سامان یافتن بایگانی های راكد، افزود: با توجه به طرحی كه از طریق استان در خصوص امحاء پرونده های قدیمی صورت گرفته، بسیاری از پرونده ها به تهران منتقل شد و با كاهش مشكلات در این عرصه، نظم خاصی نیز بر آن حاكم شده است.

وی اذعان داشت: با اقدامات به عمل آمده از سوی دادگستری و شورای حفظ بیت المال شهرستان و با هماهنگی و همكاری اداره های مسكن و شهرسازی، شهرداری، اوقاف و . . . تجاوز به اراضی ملی در منطقه به حداقل رسیده است.

رئیس دادگستری فیروزكوه ادامه داد: با برنامه ریزی انجام شده، تلاش شد تا علاوه بر كنترل ورود پرونده ها به دادگستری، همه ساله 15 درصد از موجودی پرونده ها كاهش یابد.

وی عمده جرایم مشاهده شده در فیروزكوه را مربوط به ملك و املاك عنوان نمود و گفت: اگر حتی توهین، فحاشی و زد و خوردی در منطقه گزارش شده، اكثرا مربوط به اختلافات ملكی بوده است.

شریعت مواد مخدر را در دسته جرایم فصلی منطقه طبقه بندی نمود و تصریح كرد: با عنایت به گردشگرپذیر بودن منطقه، با گرم تر شدن هوا ارتكاب این گونه جرایم و حمل یا مصرف مشروبات الكلی اندكی افزایش می یابد.

وی از برگزاری كلاس ها آموزشی و دوره های پیشگیری از وقوع جرم در منطقه خبر داد و با بیان اینكه همیشه پیشگیری بهتر از برخوردهای بعدی است، خاطرنشان كرد: به جز یك پرونده قتل (كه طی دو سال گذشته بی سابقه بوده است و به ندرت در منطقه اتفاق می افتد)، هیچ گونه پرونده نزاع دسته جمعی مشاهده نشده و علاوه بر آن، از اتباع بیگانه حاضر در شهرستان نیز مورد خاصی ملاحظه نشده است.

رئیس دادگستری فیروزكوه با اشاره به كوچك بودن محیط فیروزكوه، افزود: اگر سرقتی در شهرستان اتفاق بیفتد بسیار بزرگ جلوه گر می شود و بحمدالله از حدود دو سال پیش تاكنون، هیچ سرقت مهمی به خصوص در بحث دام در این منطقه گزارش نشده است.

وی با بیان اینكه امروز شیوه های سرقت، امنیت و نگهداری از احشام تغییر كرده است، تصریح كرد: تجهیز محل های نگهداری دام ها به وسایل الكترونیكی پیشرفته نظیر آژیرو دوربین، عدم استفاده از اتباع بیگانه در چوپانی و نگهداری دام ها و در عوض انتخاب افراد وثوق محلی، به صاحبان دام ها توصیه و سفارش می شود.

شریعت در خاتمه با اشاره به لزوم حساسیت هر چه بیشتر والدین و به خصوص بزرگان خانواده نسبت به فرزندان و احساس تكلیف بیشتر نسبت به آنان، هشدار داد: امروز دشمنان اسلام و انقلاب با شیوه های مختلف از جمله رایانه، ماهواره و . . . به دنبال راه اندازی جنگ نرم و جداسازی جوانان و نوجوانان از اسلام و آموزه های دینی اند و لذا والدین باید دقت و مراقبت بیشتری در امور مختلف از فرزندان خود داشته باشند.

وی همچنین با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت مظلومانه آیت الله دكتر بهشتی، اظهار داشت: شهادت آن بزرگوار و 72 تن از یاران باوفایشان موجب استحكام و پایداری نظام اسلامی و انقلاب شد و درخشش امروز ایران در منطقه و جهان، مرهون جانفشانی ها و خون همه شهداست.

وی گفت: شهید بهشتی معمار دستگاه قضا پس از به ثمر نشستن انقلاب شكوهمند اسلامی می باشند و علاوه بر آن، یكی از پشتوانه های نظام بودند كه با مظلومیت هر چه تمام تر به شهادت رسیدند./س

برچسب ها: دادگستری ، پرونده ، قضایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.