سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمشيدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

فعاليت مضاعف دانشجويان در تحقق کرسي آزادانديشي مؤثر است

دبيرکل تشکيل انجمن اسلامي دانشجويان مستقل گفت: عواملي همچون امنيت رواني، حمايت مسئولين دانشگاه از دانشجويان و تلاش مضاعف دانشگاهيان در تحقق کرسي هاي آزادانديشي، مؤثر است.

علي جمشيدي دبيرکل تشکيلات انجمن اسلامي دانشجويان مستقل در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با فضاي کرسي هاي آزاد انديشي در دانشگاه اظهار داشت: با وجود ظرفيت دانشگاه ها براي تحقق بيانات مقام معظم رهبري در ايجاد کرسي هاي آزاد انديشي اين امر تا کنون به نحو احسن محقق نشده که نياز به تلاش مضاعف دارد.

اين فعال دانشجويي تاکيد داشت : دانشجويان با در نظر گرفتن فضاي کنوني و کارکرد دانشگاه ها بايد فعاليت بيشتر و تخصصي تري را براي آينده نظام جمهوري اسلامي در اين زمينه داشته باشند و با دوري از موضوعات کليشه اي و دستيابي به مباحث اساسي و آينده ساز براي کشور به بهترين شکل عمل کنند.

وي در ادامه افزود: بحث "توليد ملي، حمايت از کار و سرمايه ايراني" مي‌تواند از مباحث اساسي و کارآمد براي نظام از سوي جريانات دانشجويي در راستاي کرسي هاي آزاد انديشي باشد .

اين فعال دانشجويي تأکيد کرد: نقد و بررسي مکاتب مختلف همچون ليبراليسم، دنياگرايي و بررسي گفتمان انقلاب اسلامي با توجه به گسترش و بسط بيداري اسلامي، از جمله مباحث آزاد انديشي مطرح شده از سوي دانشجويان است که براي آينده کشور مفيد خواهد بود.

وي با بيان اينکه حرکت کرسي ها در مسير صحيح براي آينده نظام جمهوري اسلامي مفيد خواهد بود گفت: اگر کرسي هاي آزاد انديشي بعد از گذر از نقد و نظر اوليه از سوي دانشجويان به نظريه پردازي توسط اساتيد برجسته و متخصصين امر تبديل شود قطعا آينده روشن تري را براي ايران اسلامي شاهد خواهيم بود.

دبيرکل تشکيلات انجمن اسلامي دانشجويان مستقل خاطرنشان کرد: فراهم کردن فضاي برگزاري تسهيل در امر برگزاري کرسي ها، تأمين امنيت رواني حاکم بر کرسي ها و کمک اساتيد در کنار فعاليت دانشجويان که از اين طريق مباحث را عمقي‌تر مورد بررسي قرار مي دهند در رسيدن به اهداف اصيل و والاي کرسي هاي آزاد انديشي مؤثر است.

/ش3

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.