سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

افزایش 4.8 درصدی بارندگی در آذربایجانشرقی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: بارش‌ها در سطح استان آذربایجان‌شرقی 286 میلی‌متر اعلام شده که در مقایسه با دراز مدت 13 درصد افزایش و نسبت به سال گذشته 4.8 درصد افزایش نشان ‌می‌دهد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، پوررجب با بیان اینکه میزان بارش‌ها در حوزه دریاچه ارومیه و شهرهای اطراف این دریاچه کاهش محسوسی را نشان می‌دهد گفت: در سال آبی در شهرهای اطراف دریاچه به ترتیب، در بناب 48 درصد، عجب شیر 10 درصد، ملکان 43 درصد، مراغه 24 درصد،  شبستر 34 درصد، آذرشهر 16 درصد و تبریز 9 درصد نسبت به آمار مشابه سال قبل کمبود بارش داشته‌ایم.

 پوررجب ادامه داد: در همین مدت میانه با 38 درصد و کلیبر و خداآفرین با 37 درصد از افزایش بارش نسبت به سال گذشته برخوردار بوده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در مورد عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان، گفت: این شرکت در حال حاضر خدمات خود را در 57 شهر استان آذربایجان‌شرقی در قالب 930 هزار فقره انشعاب آب و بیش از 478 هزار فقره انشعاب فاضلاب ارائه می‌دهد.

 پوررجب با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در حال حاضر در 17 شهر استان طرح فاضلاب را اجرا می‌کند، ادامه داد: شرکت در سال 89 مصوبه‌ای در شورای برنامه‌ریزی استان  داشت که بر اساس آن در شهرهایی که شبکه فاضلاب در آنها  اجرا می‌شود مسکن مهر نیز از آن بهره‌مند شود.

 مدیرعامل آب و فاضلاب استان با اشاره به حجم عملیات انجام شده در خصوص مسکن مهر گفت: شرکت تاکنون حدود 170 میلیارد ریال دریافت کرده‌ و در مقابل بیش از 400 میلیارد ریال در شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب و آبرسانی مسکن مهر هزینه شده است.

پوررجب  افزود : تا پنجم تیرماه ‌جاری تراز آب دریاچه ارومیه 1271.12 متر، وسعت آن 3570.65 کیلومتر مربع و حجم آن نیز 13.43 میلیارد متر مکعب است که نسبت به زمان مشابه پارسال سی و یک صدم درصد سطح آب، 116.14 کیلومتر وسعت دریاچه و 1.05 درصد حجم آب آن کاهش یافته است.

 وی با بیان اینکه آمارهای بارش در استان آذربایجان‌شرقی در سال آبی امسال اشاره کرد: متاسفانه طبق آمار در شهرهای دور دریاچه ارومیه کاهش یافته است./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.