سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخالفان دولت عمان دستگير شدند

دادگاه عمان محاکمه 15 مخالف را به اتهام شرکت در تجمع غیرقانونی در جریان اعتراضات اخیر این کشور آغاز کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المنار ، دادگاهی در عمان بررسی پرونده فعالان متهم به بدگویی علیه نظام و شرکت در تجمع غیرقانونی در جریان اعتراضات مردم این کشور که خواستار ایجاد اصلاحات سیاسی بودند، آغاز کرد.

چهار نفر از 15 معارضی که محاکمه آنها آغاز شده متهم به بدنام کردن نظام و تحریک مردم برای برپایی اعتراضات و اعتصابات بودند و 11 نفر دیگر نیز به اتهام تجمعات غیرقانونی محاکمه می شوند.

روزنامه الزمان عمان نوشت که متهمان می گویند در دوران بازداشت مورد شکنجه و بدرفتاری قرار گرفته اند.

عمان طی چند هفته گذشته بیش از 30 نفر را به دلیل شرکت در اعتراضاتی که به دنبال اعتصاب کارکنان تاسیسات نفتی این کشور برپا شده بود، بازداشت کرده است.

اعتصاب تاسیسات نفتی عمان بزرگ ترین اعتصاب در طول یک سال گذشته عمان و در راستای اعتراضات مردمی علیه فساد و بیکاری در این کشور نفت خیز حاشیه خلیج فارس بود.

دادستان کل عمان نیز اعلام کرده است هر شخصی که درصدد انتشار بیانیه ها و اظهاراتی دروغین در شبکه های اجتماعی باشد مجازات می شود. به دنبال اعتراض های عمان برخی فعالان شعارهایی را در انتقاد از سلطان قابوس پادشاه عمان سر داده بودند.

مردم عمان از روند کند اصلاحات و معضل بیکاری ناراضی هستند و از زمان اعتراضات سال گذشته شرایط زندگیشان بهبود نیافته است و همچنان خواستار مبارزه با فساد هستند.

برچسب ها: عمان ، مخالفان ، دستگیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.