سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

128 سال زندان براي جنايتکاران جنگي يوگسلاوي

دادگاه ویژه جنایات جنگی صربستان 14 نفر از اعضای ارتش یوگسلاوی سابق، مقامات محلی و شبه نظامیانی را كه در قتل حداقل 70 غیر نظامی در سال 1991 شركت داشتند، مجموعا به 128 سال زندان محكوم كرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز ، دادگاه ویژه جنایات جنگی بلگراد حكم نهایی متهمین را در برابر خانواده های قربانیان اعلام كرد.

برونو وكاریچ قائم مقام دادستانی در امور جنایات جنگی در دادگاه ویژه صربستان در بلگراد گفت كه دادستانی از حكم قضاوت در خصوص روستای لوواس كرواسی بسیار راضی است.

وی  گفت كه این حكم مجازات جریمه ای مناسب برای متهمین به اعمال جنایات جنگی در روستای لوواس كرواسی است كه یكی از بزرگترین جنایات جنگی در دهه نود میلادی در مناطق یوگسلاوی سابق محسوب می شود.

وی افزود كه امروز نهادهای قضایی صربستان با این كیفرخواست پیام واضحی را در احترام به قربانیان فرستادند كه در همین حال بیانگر عذر خواهی از خانواده های قربانیان برای تمامی اتفاقات تلخی است كه در آن سال ها در مناطق یوگسلاوی سابق اتفاق افتاد.

كاریچ همچنین گفت كه باید توجه داشت كه هیچ كس قربانیان را فراموش نمی كند و مرتكبین به جنایات پاسخ اعمال خود را می بینند.

در هنگام صدور حكم، اعضای خانواده های قربانیان روستای لوواس كرواسی و 'ژلیكو كوپرشاك' سفیر كرواسی در بلگراد و 'ناتاشا كاندیچ' رییس انجمن حقوق بشر صربستان حضور داشتند.

مراحل دادگاهی جنایتكاران اعمال جنایی در روستای لوواس كرواسی 181 روز انجام شد و در این مدت 194 شاهد به رغم فشارهای وارده بر آنها در دادگاه ویژه جنایات جنگی بلگراد شهادت دادند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.