سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كودك 7 ساله ايراني جايزه اول را دريافت كرد؛

درخشش 9 نقاش كوچك ايراني در اسلووني

مجله دنياي هنر اسلووني بار ديگر نام 9 كودك و نوجوان ايراني را در ميان برگزيدگان مسابقه‌ي نقاشي بين‌المللي خود قرار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از كانون پرورش فكري كودكان ونوجوانان  ، 8 دختر و يك پسر ايراني در حالي اين موفقيت را به دست آوردند كه يكي از آن‌ها به نام زهرا صالحي دختر 7 ساله‌ي اصفهاني علاوه بر دريافت ديپلم افتخار جايزه اول هفدهمين مسابقه‌ي بين‌المللي نقاشي مجله دنياي هنر اسلووني را نيز از آن خود ساخت.

8 كودك و نوجوان ديگر نيز به نام‌هاي زينب كياني‌نژاد 7 ساله و فاطمه ساريخاني 12 ساله هر دو از استان فارس، اعظم آصفي 10 ساله از آذربايجان غربي، سپهر فرهيخته 11 ساله از لرستان، ميترا ميكائيلي 12 ساله از اردبيل و عارفه‌ آقايي 10 ساله، شميم احمدي‌نيا 11 ساله و هانيه آقاخاني 12 ساله از اصفهان ديپلم‌هاي افتخار اين رقابت را كسب كردند.

اين كودكان و نوجوانان در نقاشي‌هاي خود با موضوع تعيين شده‌ي "آداب و رسوم و اعتقادات سنتي طوايف مختلف در كشور من" جلوه هايي از فرهنگ و آداب و رسوم اقوام مختلف ايراني را در فضايي سرشار از رنگ به تصوير كشيدند.

شب يلدا پاي كرسي، جشن‌هاي محلي، اذان گفتن در گوش نوزاد، عروسي و خواباندن نوزاد در ننوي داخل چادر توسط مادر از جمله تصاويري است در اين نقاشي‌ها چشم‌نوازي مي‌كند.

اين در حالي است كه 8 هزار اثر نقاشي از 42 كشور جهان در اين رقابت بين المللي شركت داده شده بود كه 201 اثر آن به كودكان و نوجوانان عضو مراكز كانون در ايران اختصاص داشت.

گفتني است در دوره‌هاي گذشته اين مسابقه نيز كودكان و نوجوانان ايراني به موفقيت‌هاي زيادي دست يافته بودند./ه

برچسب ها: نقاش ، کانون ، هنر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.