سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پيام مدير كل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در سالروز حمله شیمیایی به سردشت

مدير كل سازمان منع سلاحهاي شيميايي در سالروز حمله شيميايي رژيم بعث عراق به سردشت گفت: کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی نشان دهنده اراده خلل‌ناپذیر جامعه بین‌المللی است که بشریت را مطمئن كند که وحشت از سلاح‌های شیمیایی برای همیشه از بین رفته است.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرگاران احمد اوزومجو، مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در پیامی به مناسبت 8 تیرماه سالروز حمله شیمیایی به شهر سردشت گفت:

 "28 ژوئن ـ 8 تیرماه ـ روز غم‌انگیزی برای مردم سردشت است. این روز یادآور قساوتی است که با کاربرد سلاح‌های شیمیایی علیه مردم این شهر صورت گرفته است. با ادای احترام به تمام کسانی که بر اثر این حملات وحشیانه جان خود را از دست داده‌اند، مایلم از طرف سازمان منع سلاح‌های شیمیایی هم‌دردی خود را با مسوولان و مردم شهر سردشت ابراز كنم.

 هم‌چنین، قلوب ما برای آنانی که هم‌چنان اثرات دردناک استفاده از سلاح‌های شیمیایی را تحمل می‌کنند، مالامال از درد است."

 وي در بخشی از پیام خود با اشاره به کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی و اهدافی که این کنوانسیون در نابودی کامل سلاح‌های شیمیایی دارد، آورده است: " این روز باید برای ما یادآور وظیفه‌مان در برچیدن کامل بلایای ناشی از سلاح‌های شیمیایی باشد. کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی نشان دهنده اراده خلل‌ناپذیر جامعه بین‌المللی است که بشریت را مطمئن كند که وحشت از سلاح‌های شیمیایی برای همیشه از بین رفته است."

 مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در پایان با تاکید بر پایبندی تمام کشورهای عضو کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی در دستیابی به اهداف کنوانسیون، ابراز امیدواری می کند که دیگر چنین حوادث دردناکی در جهان اتفاق نیافتد: "با تقویت عزم‌مان برای تحقق کامل اهداف کنوانسیون این اطمینان را به جامعه بین‌المللی می‌دهیم که هرگز اجازه نخواهیم داد چنین حوادث غم انگیزی بار دیگر تکرار شود."

/س2

 

برچسب ها: شیمیایی ، سردشت ، سلاح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.