سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با قولنج شبانه كودك چه كنیم؟

خوراندن عرق نعناع به نوزاد امكان پذيرترين كاري است كه مادر مي تواند هنگام شب و در مواقعي كه دسترسي به پزشك ندارد، انجام دهد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، یکی از شكاياتي كه اغلب مادران خصوصا آنهايي كه براي اولين بار صاحب فرزند شده اند، دارند موضوع شکم درد کودکان است که درد بسیاری را برای آنها به همراه دارد.

دكتر كوشانفر متخصص اطفال در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در این خصوص گفت: درد شكمي يا كوليك كه با قولنج همراه است ، مشكلي است كه در 50 درصد نوزادان و خصوصا در نوزادان پسر اتفاق مي افتد.

اين استاد دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در ادامه افزود: بي قراري و گريه نوزاد اغلب هنگام غروب با نفخ شروع مي شود و معمولا به مدت 30 دقيقه طول مي كشد و تا 3 ماهگي ادامه دارد.

دكتر كوشانفر یادآور شد: اگر نوزاد سالم و آرام باشد و در طول روز خواب خوبي داشته باشد، هيچ جاي نگراني نيست و مادر مطمئن باشد اين مشكل تا 3 ماهگي برطرف مي شود.

وي گفت: خوراندن عرق نعناع به نوزاد امكان پذير ترين كاري است كه مادر مي تواند هنگام شب و در مواقعي كه دسترسي به پزشك ندارد، انجام دهد.

اين متخصص اطفال گفت: مادران مي توانند به نوزاد كمتر از يك ماه يك قاشق چايخوري ،عرق نعناع و به نئزادان بيش از يك ماه روزانه 2 قاشق چايخوري عرق نعناع بدهد.

شكم نوزاد را ماساژ دهيد

دكتر كوشانفر با تاكيد بر اينكه ماساژ شكمي نقش مهمي در آرام كردن نوزاد مبتلا به قولنج دارد، افزود: ماساژ چرخشي شكم و همچنين ماساژ اندام ها، به مدت 5 تا 10 دقيقه، موجب آرام شدن نوزاد مي شود.

وي گفت: ماساژ اندام ها بهترين رابطه عاطفي است كه بين والدين و نوزاد ايجاد مي شود و باعث مي شود كودك آرامش خود را باز يابد.

فراموش نكنبد اگر اضطراب داشته باشيد، اين نگراني را به نوزاد از طريق ارتباط رواني كه با شما دارد منتقل مي كنيد.
برچسب ها: قولنج ، شبانه ، کودکان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.