سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر جشنواره بازی های رایانه ای؛

در تولید بازی های رایانه ای پیشتاز منطقه خاورمیانه هستیم

در تولید بازی های رایانه ای نه تنها پیشتاز منطقه ای بلکه اروپا را در چشم انداز خود قرار داده ایم.

به گزارش خبرنگار فناوری و اطلاعات باشگاه خبرنگاران حاضر در دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران دکتر مينايي دبیر جشنواره بازی های رایانه ای گفت: سال گذشته بازی های رایانه ای با حضور 70 موسسه فعال عرصه رایانه آغاز به کار کرد که اساسی ترین دغدغه ما حضور متخصصان و مردم در این جشنواره بود ولی با استقبال بی نظیری که صورت گرفت به دلیل کمبود فضا به تبلیغات خاتمه داده تا بتوان از ازدحام جمعیت جلوگیری کرد.
 
وی تصریح کرد: تداوم و استمرار حضور ایران در عرصه بازی های رایانه ای در کشورهای آلمان، سنگاپور، کره بیانگر آن است که ایران نه تنها در عرصه انرژی هسته ای، نانو خاورمیانه را در نور دیده بلکه در حیطه بازی های رایانه ای اروپا را در چشم انداز خود قرار داده است.
 
مينايي با بیان اینکه قبل از عرضه محصولات ایرانی قرارداد خارجی آن بسته می شود افزود: نباید صرفاً به بستن قرارداد خارجی اکتفا کرد بلکه زمانی به خود می بالیم که جوانان ما محصولات داخلی را تولیدات خارجی ترجیح دهند.
 
وی اذعان داشت: محصولات خارجی صرفاً فرهنگ ما را نشان گرفته به همین دلیل در 6 خرداد در همین مکان در روز همایش بیداری اسلامی از متخصصان حوزه فناوری هنرمندان و روحانیون دعوت به عمل آوردیم که در راه تولید بازی ها با محتوای فرهنگ خود تلاش بیشتر می شود تا  مشخص شود اگر بازی های ما هنوز محتوای اسلامی ندارد چرا متخصصان این عرصه ما را در این زمینه یاری نمی کنند.
 
وی یادآور شد: ما با توان تولید بیش از 70 بازی کوچک طی سه ماه قادریم که به شکل عینی و ملموس در این عرصه فعالیت داشته باشیم./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.