سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابوالحسن فقیه:

جمعیت هلال احمر ایران نگران وضعیت بحرانی در بحرین است

فقیه با تأکید بر اینکه متأسفانه اخبار بحرین آن طور که باید و شاید در رسانه ها منتشر نمی شود ؛افزود: در حال حاضر بیشترین نگرانی از عدم ارسال کمک های بشر دوستانه به کشور بحرین است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران: "ایوفرانسوادکوق" مدیر کل کمیته بین المللی صلیب سرخ با ابوالحسن فقیه، رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار فقیه با تأکید بر اینکه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران همکاری های خوبی را در مباحثی همچون مفقودین و اسرا، امداد و نجات با کمیته بین المللی صلیب سرخ داشته است خاطر نشان کرد: مراقبت های بهداشتی در خطر از جمله برنامه های آینده ما در راستای همکاری با کمیته بین المللی صلی سرخ است که امیدواریم با امضای تفاهم نامه این همکاری ها دو چندان شود.

وی با اشاره بر اینکه طبق قانون موجود کشور ریاست کمیته ملی حقوق بشر دوستانه در ایران بر عهده رییس جمعیت هلال احمر است تصریح کرد: با توجه به این مسئله می توانیم در مورد افزایش سطح همکاری ها در زمینه حقوق بشر دوستانه و افزایش سطح همکاری های جمعیت هلال احمر کمیته بین المللی صلیب سرخ در منطقه بیشتر صحبت کنیم.

فقیه با تأکید بر اینکه کمیته بین المللی صلیب سرخ می تواند برای افزایش سطح روابط پایگاه هایی را در شهرهای مرزی ایران ایجاد کند افزود: با توجه به وضعیت های فعلی خاورمیانه و کشورهای همسایه ایران می تواند به عنوان پایگاهی برای فعالیت های کمیته بین المللی صلیب سرخ باشد و آمادگی خود را برای افزایش سطح همکاری ها اعلام می داریم.

وی با اشاره به وضعیت امنیتی موجود در کشورهای منطقه لزوم افزایش همکاری های هلال احمر در کمیته بین المللی صلیب سرخ را خواستار شد و گفت:‌ما آمادگی داریم تا دفاتر کمیته بین المللی صلیب سرخ را در مناطق مرزی کشورمان برای افزایش همکاری ها راه اندازی کنیم./ل

برچسب ها: فقیه ، هلال احمر ، خشونت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.