سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزير راه و شهرسازي:

قطعه يك واريانت امام‌‌زاده هاشم در سال جاري افتتاح مي شود

پروژه واريانت امام‌زاده هاشم قرار است قطعه اول آن در سال جاري و قطعه دوم آن به طول 6هزار و 435 متر تا پايان دولت دهم به بهره‌برداري برسد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، مهندس احمد صادقي در بازديد از پروژه واريانت امام زاده هاشم علاوه بر بيان اين مطلب افزود: پروژه واريانت امام‌زاده هاشم با طول مسير 11 کیلومتر و 800 متر در قالب دو قطعه در حال انجام است كه جزو ليست پروژه‌هاي مهر ماندگار دولت قرار گرفته و قرار است قطعه دوم آن به طول 6 هزار 435 متر نيز قبل از اتمام دولت دهم به بهره‌برداري برسد.
صادقي درباره قطعه يك اين پروژه گفت: اين قطعه به طول 5هزار و 400 متر راه اصلي با عرض 11 متر به صورت رفت و برگشت در سال جاري به بهره‌برداري مي‌رسد.
وي ادامه داد: مسير قبلي داراي مشخصات هندسي پايين و بسيار حادثه‌خيز و بهمن‌گير است كه با اجراي آن علاوه بر حل شدن مسايل ايمني و رفع مشكلات فصل سرما، كاهش حدود 7 كيلومتري مسير را شاهد خواهيم بود.
مديرعامل شركت ساخت و توسعه ويژگي مهم اين پروژه را اجراي تونل 3 هزار و 200 متري آن معرفي كرد و گفت: اين تونل با عرض 9 و ارتفاع 7 متر در دو باند و در شرايط سخت آب و هوايي كوهستان با مهندسي پيچيده و ويژ‌ه‌اي اجرا مي‌شود كه از منطقه آبشار پلور شروع و از دره مشاء خارج مي‌شود.
معاون وزير راه وشهرسازي بر سختي كار و ويژگي‌هاي مهم مهندسي اين پروژه تأكيد و اضافه كرد: براي احداث چنين تونلي در شرايط سخت آب‌و هوايي منطقه و با توجه به صعب العبور بودن مسير با دشواری‌هاي زيادي در حفاری و ساخت مواجه بوديم. مشكل اصلي بافت ريزشي تونل بود، ضمن اينكه 600 لیتر در ثانیه آب در داخل تونل در جريان بود.
صادقي در خصوص بودجه و محل تأمين اين پروژه تصريح كرد: تاکنون حدود 600 میلیارد ریال برای ساخت واریانت امام‌زاده هاشم هزینه شده كه براي اتمام آن به 300 میلیارد ریال دیگر نیاز است و از آن جايي كه اين پروژه در ليست پروژه‌هاي مهر ماندگار قرار گرفته است براي اتمام آن از محل بودجه در نظرگرفته شده از سوي دولت براي اتمام طرح‌هاي مهر ماندگار تأمين اعتبار مي‌شود./س
برچسب ها: پروژه ، واریانت ، دولت ، دهم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.