سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نصب دستگاههای سنجش و پایش کیفیت هوا در پایتخت

نصب ایستگاههای سنجش و پایش کیفیت هوا در شهرکهای صنعتی و دستگاههای اندازه گیری امواج الکترومغناطیسی از اولویتهای ارتقاء مرکز پایش است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، رسول علی اشرفی پور مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به مصوبه مورخ 16/12/90 هئیت دولت در خصوص 22 بند برنامه جامع کاهش آلودگی هوای تهران و همت کلانشهر دیگر گفت: با توجه به اهمیت کار دبیرخانه کارگروه موضوع نامه های ارسال به دستگاههای اجرایی استان در خصوص تکالیف مربوطه را مطابق با مصوبه ابلاغی هیئت دولت پیگیری مستمر خواهد نمود.

وی با تأکید بر لزوم اجرای بند به بند این مصوبه افزود: در جلسه قبل کارگروه تعدادی از این بندها مورد بررسی قرار گرفت و تکالیف جز به جز دستگاههای مربوطه مورد تجزیه و تحلیل کارشناسی واقع شد و در جلسات کارگروه مابقی این بندها و اقدامات انجام شده پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: تجهیز هر چه بیشتر اورژانس تهران برای آمادگی افزونتر در جهت پوشش امدادی به موقع و مناسب به شهروندان خصوصاً در زمان وقوع پدیده گرد و غبار و افزایش غلظت آلودگی هوا بسیار مهم و اساسی است.

وی تصریح کرد:در این خصوص برای تجهیز تعداد 6 اتوبوس آمبولانس اورژانس تهران مبلغ یک میلیارد ریال از محل اعتبارات استان برای سال 91 تصویب و مورد تأیید قرار گرفت.

وی با اشاره به وضعیت کیفی هوای تهران گفت: از ابتدای سال تا چهارم تیرماه تعداد روزهای سالم 60 روز و تعداد روزهای نامطلوب 37 روز بوده است.

همچنین از نظر پارامترهای مختلف آلاینده هوا وضعیت از لحاظ مونوکسیدکربن 95 روز پاک، 2 روز سالم، ازن 82 روز پاک و 15 روز سالم، دی اکسیدنیتروژن 65 روز پاک و 32 روز سالم و دی اکسیدگوگرد 97 روز پاک گزارش شد.

ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میلیون نیز 23 روز پاک، 68 روز سالم، 5 روز ناسالم و یک روز بسیار ناسالم را در هوای تهران رقم زدند و ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون، 60 روز سالم و 37 روز ناسالم را همراه داشتند.

گفتنی است، براساس این گزارش بررسی کلیه پارامترهای آلاینده هوا بیانگر روند بهبود وضعیت کیفی و کاهش تعداد روزهای آلوده نسبت به سال گذشته است./ل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.