سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاثیر داروهای مخدر در درمان دیابت و فشارخون اعتبار علمی ندارد

گاهی دیده می شود باورهای غلطی مانند تاثیر داروهای مخدر در درمان بیماری های دیابت و فشارخون در میان مردم رایج شده است که پایه و اساس علمی ندارد.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، مدير اداره نظارت بر مواد مخدر دانشگاه علوم پزشكي ياسوج با بیان اینکه پنجم تیرماه مصادف است با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، گفت: برای کاهش میزان قند خون و درمان بیماری فشارخون، داروهای کارآمد و مفیدی وارد بازار شده است که روی آوردن به مواد مخدر تنها سبب افزایش صدمات ناشی از این بیماری ها می شود.
 
دکتر علی اکبر حکمتی افزود: استفاده از داروهای مخدر برای درمان برخی بیماری ها سبب از بین رفتن علایم بیماری شده و بیمار را به سمت مرگ تدریجی پیش می برد.
 
وی در رابطه با مولفه های هشداردهنده مصرف مواد مخدر در افراد اظهار کرد: ‌مصرف مواد مخدر به معنای استفاده از هر داروی مخدر به روشی مغایر با دستور پزشک و یا استفاده از داروهای مخدر به شکل غيرمجاز است.
 
مدير اداره نظارت بر مواد مخدر دانشگاه علوم پزشكي ياسوج تصریح کرد: اعتیاد به موادمخدر یكى از مهم ترین مشكلات اجتماعی، اقتصادى و بهداشتى است كه عوارض ناشى از آن تهدیدى جدى براى جامعه بشرى محسوب شده و موجب ركود اجتماعى در زمینه ‏هاى مختلف مى‌شود.
 
حکمتی یادآور شد: ویــرانگری‏ هاى حاصل از اعتیاد به مواد مخدر، زمینه ساز سقوط بسیارى از ارزش‌ها و هنجارهاى فرهنگى و اخلاقى شده و بدین ترتیب سلامت جامعه را به صورت جدى به مخاطره مى‌اندازد./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.