سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

رتبه دوم کشوری آذربایجانشرقی دراستخراج و تولید مواد معدنی

مدیر امور معدن مجتمع مس سونگون ورزقان گفت: این مجتمع پس از مس سرچشمه رتبه دوم کشوری را از نظر استخراج و تولید مواد معدنی در اختیار داشته و تولیدات آن اغلب در کابل سازی کاربرد دارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، باقرنژاد گفت: روزانه به طور متوسط 25 هزار تن سنگ معدن در این مجتمع استخراج می شود که 500 تن آن به کنسانتره تبدیل می شود.

معصوم نژاد گفت:مجتمع مس سونگون یکی از مجتمع های سه گانه شرکت ملی صنایع مس ایران  بوده که ذخیره قطعی زمین شناسی آن 796 میلیون تن خاک با عیار60/. درصد مس و ذخیره قابل برداشت 388 میلیون تن خاک با عیار 62/. مس در حال حاضر می باشد.

وی ادامه داد: از جمله طرح های توسعه ای این مجتمع عظیم فاز دوم تغلیظ با 150 هزار تن کنسانتره 29 درصد در سال و با سرمایه گذاری 2 هزار میلیارد ریالی با 35 درصد پیشرفت ،کارخانه ذوب با ظرفیت 200 هزارتن در سال ،کارخانه اسید سولفوریک با ظرفیت 750 هزار تن و کارخانه مولیبدن با ظرفیت 3 هزار تن کنسانتره مولیبدن با 82 درصد پیشرفت بوده که در حال اجرا هستند.

باقر نژاد ادامه داد: تولید مواد معدنی در 7 سال اول بهره برداری 7 میلیون تن  در فاز اول و در فازهای بعدی 14 میلیون تن پیش بینی شده است.

مدیر امور معدن مس سونگون ورزقان همچنین با بیان اینکه اغلب پرسنل این مجتمع از افراد بومی هستند اظهار داشت: با آموزش نیروی انسانی توسط متخصصان و بالا بردن ضریب ایمنی حواث حین کار و تلفات جانی آن به حداقل رسیده است.

باقر نژاد افزود: در حال حاضر با راه اندازی فاز یک تغلیظ در سال 85 با ظرفیت 150 هزار تن کنسانتره 29 درصد در سال در حال تولید و فعالیت است./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.