سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يادداشت/ حسين صفدري

بگوييد وزارت ورزش، جوانان را خلاص کنيد

وزارت ورزش و جوانان به وزارت فوتبالیست ها تبدیل شده است...جوانان را دریابید.

دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛

همگی بیاد داریم که وزارت تازه متولد شده ورزش و جوانان، وزارتی است که حاصل ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان بود. وزارتی که قرار بود تا سعی و تلاش خود را در بهبود اوضاع ورزشی و جوانان ایران اسلامی به کار گیرد. اما پیگیری اخبار و فعالیتهای انجام شده در این وزارتخانه و حتی مروری کوتاه بر سایت اطلاع رسانی آن ، این هشدار را می دهد که وزارت متبوع شما از وظايف خود در قبال جوانان غافل مانده است.

امروز سهم جوانان از اين وزارتخانه در مقابل سهم ورزش بسیار نا چیز است، و البته ورزشی که در اکثر اوقات به فوتبال خلاصه می شود و وزارتی که بهتر بود نام آن را وزارت فوتبال مي گذاشتند.

با این حال نه به عنوان یک دانشجوی فعال در جامعه اسلامی دانشجویان، بلکه به عنوان یک جوان که قرار است سهمی در فعالیتهای این وزارتخانه داشته باشم، مطالبی را عرض می کنم بلکه مورد توجه قرار گیرد:

جناب وزير! مطمئنا شما بهتر از بنده می دانید که چند درصد از جمعیت کشورمان در محدوده سنی جوان قرار می گیرند. سوال بنده این است که برای بهبود وضعیت علمی و فرهنگی و مذهبی و آتیه این قشر غالب جامعه، چه برنامه ای دارید؟ امروز متولی اصلی امور جوانان شما هستید.

همه می دانیم برای اینکه مشکلات قابل حل باشد، قبل از هر چیز باید مشکل را دید و شنید و بررسی کرد. آیا به آن میزان که پای درد دل فوتبالی ها می نشینید، پاي سخن جوانان نيز نشسته ايد؟

آيا نمي توان همانطور که در برنامه 90 به مشکلات فوتبال پرداخته مي شود، برنامه اي هم براي طرح مشکلات جوانان ساخت و پاسخ مسئولان را شنيد؟

به راستي نمي توان یک  مرکز استعدادیابی متمرکز برای جوانان و نوجوانان شهرستاني تشکیل داد تا از اين طريق آينده روشن تري را پيرامون بسیاری از آینده سازان نخبه کشورمان قرار داد؟
به بحث بيکاري، مسکن و ازدواج جوانان نيز نمي پردازيم که خود به معضلات آن آشناتريد..


قائم مقام سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.