سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی مراکز توانبخشی و درمانی ایران در لیبی، بولیوی و تانزانیا

رییس جمعیت هلال احمر با انتقاد از نبود شرایط ارسال کمک به بحرین از راه اندازی مراکز توانبخشی و درمانی ایران این جمعیت در لیبی، بولیوی و تانزانیا خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ابوالحسن فقیه امروز در دیدار با ایواپرانسواروق، مدیر کل اجرایی کمیته بین المللی صلیب سرخ در ساختمان صلح هلال احمر اظهار داشت: جمعیت هلال احمر ایران در موضوع پرونده اسرا و مفقودان همکاری های خوبی با کمیته بین المللی صلیب سرخ داشته است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم جمعیت هلال احمر برگزاری دوره مراقبت های بهداشتی در خطر است و تاکنون نیز این جمعیت توانسته است کمک های بشردوستانه و متعددی را برای کشورهای شمال آفریقا بخصوص سومالی ارسال کند.

فقیه با بیان اینکه ریاست کمیته بین المللی بشر دوستانه در ایران نیز بر عهده ریاست جمعیت هلال احمر است و در این زمینه می تواند اقدامات قابل توجهی را بخصوص با همکاری کمیته صلیب سرخ در منطقه انجام دهد افزود: هلال احمر ایران این آمادگی را دارد تا به عنوان یک پایگاه قوی در فعالیت های کمیته بین المللی صلیب سرخ مشارکت داشته باشد.

وی با اشاره به وضعیت امنیتی موجود در کشورهای منطقه لزوم افزایش همکاری های هلال احمر در کمیته بین المللی صلیب سرخ را خواستار شد و گفت: ما آمادگی داریم تا دفاتر کمیته بین المللی صلیب سرخ را در مناطق مرزی کشورمان برای افزایش همکاری ها راه اندای کنیم.

رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به ارسال کمکهای ایران به لیبی افزود: در حال حاضر بیشترین نگرانی از عدم ارسال کمکهای بشر دوستانه به کشور بحرین است و ما نیز نامه ای به رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ برای ارسال کمکها به بحرین نوشته ایم ولی تاکنون نتوانسته ایم به دلیل مشکلات در این کشور کمکهای بشر دوستانه را به بحرین ارسال کنیم.

فقیه ادامه داد: در کشورهای افغانستان و پاکستان نیز جمعیت هلال احمر ایران فعایت گسترده ای دارد بطوریکه در افغانستان ما دارای سه درمانگاه هستیم و در پاکستان نیز نمایندگی ایجاد کرده ایم هیئتی نیز به کشور لیبی اعزام شده است تا نخستین مرکز توانبخشی هلال احمر ایران در شهر بنغاری لیبی راه اندازی شود.

وی تصریح کرد: هلال احمر ایران دارای 29 مرکز درمانی در کشورهای متعدد دنیا است و در چند هفته گذشته نیز در مرکز درمانی جدید در کشورهای بولیوی و تانزانیا راه اندازی کرده است.

وی بیان داشت: جمعیت هلال احمر آمادگی دارد تا در کشورهایی که در آنجا درمانگاه دارد با کمیته نیروهای صلیب سرخ همکاری کنند و در این زمینه نیز با توجه به تأکید دین اسلام دبیرخانه ای در حوزه حقوق بشر دوستانه در شهر قم ایجاد شده است و ما می توانیم فعالیت ها و نتایج تحقیقات این دبیرخانه را در کشورهای اسلامی گسترش و مورد استفاده قرار دهیم./ل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.