سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

فعالیت یک هزار و 60 انجمن کتابخانه‌های عمومی در کشور

رئیس اداره انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی کشور گفت:‌ در سطح کشور بیش از یک هزار و 60 انجمن کتابخانه‌های عمومی فعال است در حالی که تعداد این انجمن‌ها در سال 86 کمتر از 400 انجمن بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  اردبيل امیر ابوالفضل زکریایی امروز در کارگاه آموزشی اعضای انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل افزود:‌ انجمن‌ها در سال‌های اخیر روند رو به رشدی از لحاظ کمی و کیفی داشته است به طوری که هدف از تشکیل این انجمن‌ها کمک به ارتقای شاخص‌های فرهنگی نهاد و فعالیت‌های استانی و شهرستانی است.

وی تعداد اعضای انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی کشور را بالغ بر 19 هزار نفر اعلام کرد و گفت:‌ این تعداد در سال 86 حدود 3 هزار نفر بوده که در چهار سال اخیر با یک جهش مطلوبی روبه‌رو شده است.

زکریایی افزود: در ترکیب انجمن چهار ساختار استانی، شهرستانی، شهر و بخش شکل گرفته است به طوری که انجمن کتابخانه‌های عمومی استان یک مدیریت مادر به حساب می‌آید که در مرکز استان و به ریاست استانداران تشکیل می‌شود.

رئیس اداره انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه گفت:‌ عموماً فعالیت انجمن کتابخانه‌های عمومی زیر نظر نهاد و با ابلاغ آیین‌نامه‌ها و دستور‌العمل‌ها شکل گرفته و انجام می‌شود به طوری که در سطح ملی نیز هدف‌گذاری‌های اصلی را انجام داده و به سرانجام می‌رسانند./س   

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.