سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛

برای رفع نیازها باید مجموعه های بین رشته ای را توسعه دهیم

بازنگری مساله عمده ای است که اگر فاکتورهای بحرانی را مطرح و بروی آنها تاکید داشته باشیم بایدبرای رفع نیازها بحث مجموعه های بین رشته ای را توسعه دهیم.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران، دکتر علیرضا رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر درهمایش ملی تحول و بازنگری درآموزش فنی و مهندسی که صبح امروز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز به کار کرد، بیان داشت:در برنامه پنجم توسعه تاکید ویژه ای بروی مسائل برنامه ریزی دربرنامه های  آموزش عالی و توسعه تحصیلات تکمیلی شده است که دراین راستا لازم بود تا فضای هم اندیشی جهت همگام نمودن حرکتهای مرتبط صورت گیرد.
 
وی هدف از برگزاری این همایش را متحول کردن نظام اموزشی جهت ایجاد پیشرفت درنظام علم و فناوری و تبدیل فناوری به محصول به منظور حمایت از تولید ملی عنوان کرد و افزود: سندی را تحت عنوان سند راهبردی در گروه برنامه ریزی فنی و مهندسی داریم که شامل دو بخش چشم انداز و ماموریت بوده که سیاست گذاری و برنامه ریزی را برای رفع نیازها درجهان اسلام و منطقه را انجام میدهد.
   
رهایی با تاکید بر اینکه باید به بحث مهم آمایش تاکید داشته باشم اذعان داشت: آمایش نیازهای منطقه ای را مطرح می کند و درخصوص اشتغال جوانان و دانش آموختگان نیازمند نظام نظارت و ارزشیابی هستیم.
 
 
****دستیابی به جایگاه اول علم و فناوری درجهان اسلام از اهداف کلان کشور
 
 
درادامه رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه دستیابی به جایگاه اول علم و فناوری درجهان اسلام و توسعه علوم و فناوری های نوین از اهداف کلان مطرح است ادامه داد:
تدوین برنامه ها و بسته های جدیدآموزشی و بروز آوری برنامه های موجود و اولویت بندی و ارزیابی مسائل  مورد نیاز است که درنقشه جامع علمی کشور نیز باید قدرت تفکر و فعالیتها را تقویت کنیم.
 
وی با بیان اینکه دریک دهه اخیر تحول خوبی درارتباط با تولیدات و موقعیت علمی کشورداشتیم گفت: شاخص های تحول که مورد بحث و ارزیابی در این همایش ملی هستند شامل ارزیابی وکارایی مجموعه های درسی موجود ؛همراه شدن آموزش با تحقیقات؛ بازنگری مجموعه های موجود یافته؛ منظور کردن دانش های روز آمد و جدید؛ تجمیع گرایش های تخصصی و یکپارچگی دردروس کارشناسی ارشد و دکترا ست.
 
 
رهایی خاطرنشان كرد: جلسات تخصصی این همایش ملی شامل دو بخش است که در یک بخش برای هررشته یک جلسه جامع و در بخش دیگر برای هر گرایش یک جلسه جامع برگزار می کنیم.
 
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر یادآور شد: امیداست درسایه این هم اندیشی گسترده زمینه خوبی برای تحول دربرنامه های اموزشی متناسب با نیازها ی کشور فراهم شود./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.