سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراك/

شهید بهشتی، نظریه پرداز بزرگ انقلاب اسلامی

استاد حوزه های علمیه آذربایجان غربی با بزرگداشت یاد عالم بزرگوار ایت الله شهید دكتر بهشتی و 72 تن از یاران با وفای آن شهید گفت : شهید بهشتی از نظریه پردازان بزرگ انقلاب اسلامی بود .

حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور در گفت و گو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه افزود : در دورانی كه اسلام و انقلاب اسلامی آماج حملات دشمنان داخلی و خارجی قرار گرفته بود، آیت الله بهشتی با ترویج اندیشه های امام راحل و تبین ابعاد سیاسی ،اجتماعی و اقتصادی انقلاب اسلامی، حقیقت انقلاب ایران را برای مردم ایران و دنیا ثابت كرد .

وی اظهار داشت : وي از نخبگانی بود كه توانست به درجات رفیعی از علم و دانش دست یافته و با تسلط كامل به اوضاع جهانی و شرایط زمانی، ابعاد و زوایای انقلاب اسلامی را بر جهانیان نشان دهد.

استاد حوزه های علمیه استان ادامه داد : دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی به شناسایی نیروهای شاخصی چون شهید بهشتی بودند كه ابتدا با تخریب شخصیت تلاش كردند نگاه مردم را به او بدبین كرده و چهره او را مخدوش كنند .

وی افزود : دشمنان بعد از این مرحله به دنبال ترور فیزیكی برآمدند كه منافقین بهترین مهره های آن زمان برای اجرای این پرژه سراسر جنایت و خیانت در نظر گرفته شدند و بلاخره نیست پلید خود را عملی كردند.

حجت الاسلام خلیل پور ادامه داد : منافقین و در راس آنها دشمنان نظام اسلامی تصور می كرد ند با ترور نخبگان انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی از میان خواهد رفت غافل از اینكه به فرموده امام (ره) با شهادت هر مبارز صدها مبارز دیگر متولد شد .

وی اظهار كرد : بدرستی شهید بهشتی خارچشم دشمنان بود و آنها از هرجبهه ای وارد شدند تا نظام مقدس جمهوری اسلامی را از بین ببرند این شهید بزرگوار و همفكران انقلابی او نقشه های آنها را خنثی كردند .

حجت الاسلام خلیل پور با بیان اینكه شهید بهشتی همواره تاكید می كرد جامعه نباید از روحانیت جدا شود گفت : این بزرگوار پیوسته توصیه می كرد روحانیت باید تلاش كند نیروهای متعهد و متخصصی تحویل جامعه دهد در غیر این صورت گروههای انحرافی جامعه را در دام انحراف و تباهی غرق خواهند كرد .

وی افزود : بدون شك وی مغز متفكر دنیای اسلام بود و افكار و اندیشه های بلند او باعث شد دشمنان به هراس افتاده و او را از گردونه انقلاب خارج كنند ./ب

برچسب ها: انقلاب ، بهشتی ، تخریب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.