سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

چرا چشم آب سیاه می آورد؟

از بیماری‌های مهم چشم، آب‌سیاه است. در گذشته چون درمان كافی برای بیماری‌های چشمی وجود نداشت، آب‌سیاه باعث كوری فرد می‌شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک به گفته متخصصان تغذیه چشم انسان توسط خون انجام نمي‌شود، چراكه خون مستقیما به قسمت جلوی چشم نمی‌رود. اگر خون جلوی چشم می‌رفت همه چیز را قرمز می‌دیديم، خداوند مایعی را در چشم آفریده كه «زلالیه» نام دارد.

 اين ماده از جایی تولید و از جایی خارج می‌شود و پس از تولید، تغذیه جلوی چشم را انجام می‌دهد. اگر اين مايع تولید شود و خوب خارج نشود به مرور حجم مایع افزایش یافته و چشم دچار فشار می‌شود. فشار بالاي داخل چشم به عصب چشم و سلول‌های بینایی فشار وارد می‌كند و عصب را از بین می‌برد.

اگر كسی به طور مرتب چشمش قرمز شود، سردردهای شدیدي بگيرد یا در تاریكی هاله‌ای را جلوی چشم خود ببیند، شايد به آب‌سیاه مبتلا باشد.

آب‌سیاه اگر بموقع تشخیص داده شود، بخوبی قابل درمان است در غير اين صورت ضرر غیرقابل جبرانی خواهد داشت. بهتر است بدانید گلوكوم يا آب‌ سياه بيماري‌اي است كه مي‌تواند منجر به آسيب عصب بينايي و در نتيجه كوري شود.

 اين بيماري در آغاز هيچ علامتي ندارد، ولي مي‌تواند در طول چند سال، كاهش بينايي و در نهايت كوري را در پي داشته باشد. درمان زودرس مي‌تواند مانع پيشرفت بيماري و كاهش ديد بيمار شود.افراد بالاي 40 سال و كساني كه در خانواده‌شان سابقه اين بيماري را دارند، بیشتر در معرض آب‌سياه هستند.

علایم بیماری:گلوكوم ابتدا علامت خاصي ندارد. ديد، طبيعي بوده و دردي وجود ندارد. با ادامه بيماري، فرد مبتلا متوجه مي‌شود كه هرچند اشيايي را كه جلويش قرار دارند خوب مي‌بيند ولي اشيايي را كه بايد از گوشه چشم به آنها نگاه كند، بخوبي نمي‌بيند.

اگر بيمار مبتلا به گلوكوم درمان نشود و ناگهان ​ديد كناري​ را از دست بدهد، درست مانند اين است كه دارد از درون يك لوله به اطراف نگاه مي‌كند. ادامه يافتن بيماري، باعث از بين رفتن باقيمانده ديد حتي در مركز بينايي شده و بيمار بتدريج كور مي‌شود. بنابراين آب‌سياه را جدي بگيريد./س
برچسب ها: چشم ، آب سیاه ، زلالیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.