سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چرا اسرائیل رژیمی نامشروع است؟

اثبات نامشروع بودن رژیم صهیونیستی با استناد به قوانین بین‌المللی

ایده تشکیل دولت یهودی در سرزمین مقدس فلسطین به قدری نفرت انگیز بود که واکنش عمومی جهان اسلام را برانگیخت و نگذاشت بیت المقدس به راحتی و خوشی از گلوی صهیونیسم فرو رود. اما واکنش مسلمانان در قبال اشغال سرزمین های فلسطین، به اتکای اندیشه های عمیق رهبران مسلمان و روشنگری های آنها بود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، در این راستا اندیشه و موضعگیری های فکری و سیاسی حضرت امام خمینی(ره) نقش اساسی و تعیین کننده یافت و مبارزه با رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم غاصب و نامشروع یک اصل مهم در سیاست خارجی و استراتژی بنیادین مبارزه با ظلم و بی عدالتی برخی از کشورها و تمام ملت های مسلمان به خصوص در  نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ثبیت شد.
 
 حضرت امام(ره) به خاطر هوشیاری اسلامی و بصیرت بالایی که داشتند نخستین شخصیتي است که توانست با استفاده از  اجتماعات و گردهمایی های بزرگی مانند مراسم حج و برگزاری روز قدس به ملت ها و دولت های اسلامی ثابت کند اسرائیل رژیمی غاصب و نامشروع است.ما امروز دستاوردهای والا و نتایج مطلوب آن اندیشه بزرگ را عملا می بینیم.
 
حضرت امام  (ره) در سخنرانی های خود اصولا  برای اسرائیل از واژه "رژیم غاصب، منحوس، غده سرطانی و یا رژیم نامشروع صهیونیستی یاد می کردند ما در این نوشته بر آن شدیم که از زاویه قانون بین المللی و حقوق بشر بررسی کنیم و با مستنداتی محکم  صحت فرمایشات این عزیز از دست رفته را تائید کنیم.
 
حقیقت این است که اسرائیل در قالب تعریف چیزی به نام کشور جای نمی گیرد زیرا سرزمینی که در آن زندگی می کند غصبی است . اسرائیل رژیمی است که بر اساس ساختارها و قوانین بین المللی ایجاد نشده است بلکه طرف های خارجی بر اساس منافع کوتاه و بلند مدت خود به تشکیل آن بر اساس نژادی مبادرت ورزیدند، اسرائیل حاکمیت مستقلی ندارد بلکه به طور کلی به آمریکا و غرب وابسته است. تل آویو در واقع به مثابه مستعمره آمریکا است زیرا در زمینه های اقتصادی ؛ سیاسی و حمایت بین المللی به این کشور و حمایت آن نیاز مبرمی دارد ( ظاهر امر این است که اسرائیل مستعمر آمریکا ست ولی وقتی نگاهی گذرا به سیاستمداران و تصمیم گیرندگان اصلی در این کشور داشته باشیم  و می بینیم که تمام آنان یهودیان افراطی و صهیونیستی هستند از  خواهیم گفت که آمریکا مستعمره یهودیان افراطی نژاد پرست است) بنابراین در ابتدای امر بهتر است بگوییم که اسرائیل یک مستعمره است و بهتر است از آن به نام " مستعمره " یادکنیم و این اصطلاحی است که به واقعیت نزدیک تر است.
 
** ارزیابی میزان پایبندی رژیم صهیونیستی به قوانین بین المللی و اثبات نامشروع بودن آن

1 . رژیم صهیونیستی رژیمی خارج از قانون بین المللی و تحت پیگرد قرار دادن آن امری ضروری است.
به رغم این که اسرائیل زاییده تحمیلی سازمان ملل متحد بعد از ترور کنت فولک برنادوت میانجی سازمان ملل متحد در حل مسئله اعراب و اسرائیل از سوی یک یهودی افراطی در هفدهم سپتامبر سال 1948است ولی این رژیم از زمان تاسیس خود تاکنون تمام قوانین بین المللی و میراث تمدنی و بشری را به طور علنی زیر پا گذاشته است.
 
الف: گروهک های تروریستی که از سوی جامعه جهانی تحت تعقیب و پیگرد بودند رژیم صهیونیستی را تشکیل دادند.
ب: اسرائیل از آغاز تاسیس تاکنون به هیچ یک از تصمیمات و قطعنامه های سازمان ملل متحد پایبند نبوده است و بارها با استفاده از حق وتوی آمریکا از عمل کردن به این قطعنامه ها شانه خالی کرده است.
پ: اسرائیل با ادامه اشغالگری ، هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان و شهروندان فلسطینی ، هدف قرار دادن عمدی روزنامه نگاران و پزشکان و جلوگیری از ورود آمبولانس ها برای نجات فلسطینیان و ... همواره قوانین بین الملل و قانون حقوق بشر را نقض کرده است.
ت: اسرائیل از جمله رژیم هایی است که حق مالکیت تسلیحات کشتار جمعی و استفاده از آن ها را ندارد و تاکنون توافقنامه عدم دستیابی به تسلیحات هسته ای را امضاء نکرده است.
ح: رژیم صهیونیستی امروز نیز حقوق مدنی و سیاسی شهروندان عرب و فلسطینی ساکن سرزمین های اشغالی را نقض و آنان را از فعالیت سیاسی و مشارکت در انتخابات منع می کند حتی به تازگی قانون نژادپرستانه جدیدی در این خصوص نیز تصویب کرده است که با روح قوانین بین الملل تناقض دارد. مقامات اسرائیلی علنا از یهودی بودن این رژیم سخن می گویند و معتقدند غیر یهودیان باید از سرزمین های اشغالی فلسطین خارج شوند. سخنان اخیر تزیپی لیونی وزیر امور خارجه سابق اسرائیل گواه این مطلب است هنگامی که گفت: در صورتی که کشور مستقل فلسطینی تشکیل شود عرب هایی نیز که تابعیت اسرائیلی دارند باید فورا فلسطین اشغالی را ترک کنند تا اسرائیلی به مکانی تبدیل شود که تمام ساکنانش دین و نژاد واحدی داشته باشند. این اظهارات لیونی با تمام قوانین سیاسی ، بشری و حقوقی سازمان ملل تناقض دارد که به زودی درباره آن سخن می رانیم.
اندیشه رژیم صهیونیستی با اکثر مفاد مندرج در اعلامیه حقوق بشر سازمان ملل متحد و همچنین کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی و کنوانسیون بین المللی حقوق اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل تناقض دارد.
مواردی که صهیونیست ها همواره آن را نقض کرده و  می کنند:
ماده 1 مندرج در اعلامیه جهانی حقوق بشر:
بر اساس این ماده تمام انسان ها آزادند و در حرمت و حقوق با هم برابرند ، عقلانیت و وجدان به آن ها ارزانی شده است و باید با یکدیگر با روح برادری و انصاف رفتار کنند.
ماده2 :  
الف/ هر کس ميتواند بدون هيچگونه تمايز مخصوصا از حيث نژاد، رنگ، جنس، زبان، مذهب، عقيده سياسي يا هر عقيده ديگر و همچنين مليت، وضع اجتماعي، ثروت، نسب يا هر موقعيت ديگر از تمام حقوق و کليه آزاديهائي که در اعلاميه حاضر ذکر شده است بهره مند گردد.
ب/ بعلاوه هيچ تبعيضي به عمل نخواهد آمد که مبتني بر وضع سياسي، اداري و قضائي يا بين المللي کشور يا سرزميني باشد که شخص به آن تعلق دارد، خواه اين کشور مستقل تحت قيمومت يا غيرخود مختار بوده يا حاکميت آن به شکلي محدود شده باشد.
ارزیابی میزان پایبندی رژیم صهیونیستی به ماده یک و دو:
 این در حالی است که اندیشه صهیونیسم بین انسان ها بر اساس دین و نژاد فرق می گذارد . رژیم صهیونیستی بر اساس اندیشه ملت برگزیده و منتخب خداوند بنانهاده شده است ملتی که حق کشتار زنان و کودکان فلسطینی و غیر فلسطینی و اشغال سرزمین های آنان را برای خود محفوظ می داند و معتقد است می تواند حقوق انسانی ، بشری ، سیاسی و اقتصادی فلسطینیان مظلوم  را ضایع کند، سال ها بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر از آنان را تحت محاصره قرار دهد ( مانند آن چه که در غزه رخ می دهد ). اندیشه پلید صهیونیسم این اجازه را به صهیونیست های زیاده خواه می دهد که حقوق فلسطینیان را مصادره کنند.
ماده 3
هر کسی حق زندگی ، آزادی و امنیت شخصی دارد.
ارزیابی میزان پایبندی رژیم صهیونیستی:  
رژیم صهیونیستی از آغاز تاسیس و حتی قبل از اعلام رسمی که گروهک های تروریستی وابسته به آن نسل کشی دیریاسین را مرتکب شدند تاکنون همواره به سلب حق زندگی ، آزادی و امنیت شخصی دیگران مبادرت ورزیده اند. ما لحظه ای از تاریخ را نمی توانیم  ذکر کنیم که صهیونیست ها در آن مرتکب جنایت جنگی و نسل کشی بشری نشده باشدند و از مهم ترین این جنایت ها می توان به نسل کشی موسوم به دوایمه در سال 1948  که در آن بیش از هزار فلسطینی شهید شدند نسل کشی کفر قاسم در سال 1956 و حتی نسل کشی غزه اواخر 2008 و اوایل 2009 اشاره کرد. مقامات اسرائیلی بارها به طور علنی اعلام کردند عمدا و برای شکست اراده مقاومت غیر نظامیان را نیز هدف قرار می دهند. کودکان ، زنان و حتی نهادهای سازمان ملل نیز از این نسل کشی های صهیونیست ها در امان نبودند. اسرائیل بارها مراکز و نهادهای وابسته به سازمان ملل مستقر در لبنان و فلسطین را هدف حملات وحشیانه هوایی و زمینی قرار داده است و بعضا جوی خون در آن ها جاری کرده است  ، از تسلیحات ممنوعه بین المللی استفاده کرده است ، مقامات اسرائیلی حتی برای یک بار در دادگاه های بین المللی حاضر نشده اند بعد از کشتار و نسل کشی جنین حاضر نشدند نمایندگان و فرستادگان سازمان ملل را به حضور بپذیرند.
با این وجود آیا اسرائیل مشروعیت دارد یا رژیمی خونخوار و بی آبروست.
ماده 5
احدي را نميتوان تحت شکنجه يا مجازات يا رفتاري قرار داد که ظالمانه و يا برخلاف انسانيت و شئون بشري يا موهن باشد.  
ارزیابی میزان پایبندی رژیم صهیونیستی:
یکی از کارهای غیر قانونی صهیونیست ها اعمال شکنجه های سازمان یافته و  منظم علیه اسیران فلسطینی در سیاه چال های زیادی در سرتاسر فلسطین اشغالی است. صهیونیست ها از شکنجه کودکان فلسطینی نیز هیچ ابایی ندارند . اسرائیلی ها دستان و چشمان اسیران فلسطینی را محکم می بندند و آنان را ساعت ها به بهانه های مختلف سرپا نگه می دارند. بارها دیده شده است که صهیونیست ها شهروندان مظلوم و بیگناه فلسطینی را با طناب به خودروهای خود می بندند و حرکت می کنند و از این طریق مانع پرتاب سنگ کودکان و نوجوانان و جوانان مقاومت به سوی این خودروها می شوند.
این هم دلیلی دیگر بر نامشروع بودن رژیم صهیونیستی
ماده 9  
احدي را نميتوان خودسرانه و به زور توقيف، حبس يا تبعيد نمود.
ارزیابی میزان پایبندی رژیم صهیونیستی:
الف: رژیم صهیونیستی از آغاز اعلام موجودیتش به اخراج فلسطینیان از سرزمین مادری شان مبادرت ورزرید خانه های بسیاری از فلسطینیانی را که اکنون در دیگر کشورهای جهان زندگی می کنند تخریب کرد و هیچ حقی برای بازگشت آوارگان فلسطینی قائل نیست.
ب: رژیم صهیونیستی هزاران نفر از فلسطینیان از جمله زنان و کودکان را در سیاه چال خود در اسارت دارد.
گزارش ها و شاهدان اعلام کردند ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ 22 روزه غزه موسوم به فرقان بیش از هزار شهروند فلسطینی را که اکثرشان زیر 16 سال بودند بازداشت کرد و آنان را در دوره های مختلف در مکان های بسیار خطرناکی قرار داد. نکته بسیار تاسف بار تر و وقیح تر این است که مقامات این رژیم در جریان این جنگ از  این اسیران و بازداشتی ها در بسیاری از مواقع به عنوان سپر انسانی استفاده کردند. صهیونیست ها هر زمان که زخمیان و مجروحان فلسطینی را بازداشت می کردند بدون هیچ کمک اولیه پزشکی  آنان را در سیاه چالهای مرطوب و غیر بهداشتی زندانی می کردند و بعضا تشدید خونریزی آنان به شهادتشان منجر می شد.
آیا سرزدن چنین اقدامات دلخراش از سوی صهیونیست ها ، نامشروع بودن آنان را دلالت نمی کند.؟
ماده 13  
الف/ هر کس حق دارد که در داخل هر کشوري آزادانه عبور و مرور کند و محل اقامت خود را انتخاب نمايد
ب/ هر کس حق دارد هر کشوري و از جمله کشور خود را ترک نمايد يا به کشور خود باز گردد.  
ارزیابی میزان پایبندی رژیم صهیونیستی:
-رژیم صهیونیستی حق فلسطینیان را در عبور و مرور آزادانه در سرزمینشان نادیده می گیرد و در بسیاری از مواقع آنان را تا بیست ساعت یا بیشتر در مراکز ایست و بازرسی نگه می دارد.
-رژیم صهیونیستی به آوارگان فلسطینی اجازه نمی دهد به میهن و سرزمین مادری شان بازگردند.
- رژیم صهیونیستی در بسیاری از مواقع محل اقامت فلسطینیان را تعیین می کند و اجازه نمی دهد آنان بدون مجوز  رفت و آمد کنند.
آیا این اقدام صهیونیست ها نقض صریح حقوق بین المللی نیست و نامشروع بودن آن را تائید نمی کند.؟!
ماده 14  
الف/ هر کس حق دارد در برابر تعقيب، شکنجه و آزار، پناهگاهي جستجو کند و در کشورهاي ديگر پناه اختيار کند
ب/ در موردي که تعقيب واقعا مبتني به جرم عمومي و غير سياسي يا رفتارهائي مخالف با اصول و مقاصد ملل متحد باشد، نميتوان از اين حق استفاده نمود.  
ارزیابی میزان پایبندی رژیم صهیونیستی:
رژیم صهیونیستی از یک سو به بمباران شهرهای فلسطینی مبادرت می ورزد و از سوی دیگر با بستن گذرگاه ها و خروجی ها اجازه نمی دهد غیرنظامیان مناطق جنگی را ترک کنند. این عملکرد صهیونیست ها در جنگ 22 روزه غزه به خوبی ملموس بود.
ماده 15  
الف/ هر کس حق دارد که داراي تابعيت باشد
ب/ احدي را نميتوان خودسرانه و به زور از تابعيت خود يا از حق تغيير تابعيت محروم کرد.  
ارزیابی میزان پایبندی رژیم صهیونیستی:
رژیم صهیونیستی فقط به کسانی تابعیت اسرائیلی می دهد که یهودی شوند و این اقدام دلیلی آشکار بر نژادپرست بودن این رژیم است. حتی بسیاری از کسانی را که تابعیت اسرائیلی دارند به دلایل سیاسی تهدید به سلب تابعیت می کنند مانند آن چه که در خصوص عزمی بشاره سیاستمدارد و اندیشمند مسیحی فلسطینی رخ داد.
از سوی دیگر صهیونیست ها حق بازگشت و شهروندی میلیون ها فلسطینی را نادیده می گیرند فلسطینیانی که همین صهیونیست ها آنان را به زور از سرزمین مادری شان به خارج تبعید کردند.
اسرائیل به زور به ساکنان بلندی های اشغالی جولان متعلق به سوریه تابعیت اسرائیلی داد تا آنان را از هویت اصلی شان دور کند و با هر کسی که با این تابعیت مخالفت کند به شدت برخورد می کند و آن را از ابتدایی ترین حقوق و ازادی های شخصی و عمومی محروم می کند.
ماده 17
الف/ هر شخص منفردا يا بطور اجتماع حق مالکيت دارد
ب/ هيچکس را نميتوان به زور از حق مالکيت محروم کرد.
ارزیابی میزان پایبندی رژیم صهیونیستی:
رژیم صهیونیستی به مصادره سرزمین های و دارایی های فلسطینیان مبادرت می ورزد و آنان را تبعید می کند. خانه های فلسطینیان را تخریب می کند و به جای آن ها شهرک های یهودی نشین و مستعمره نشین می سازد.
اسرائیل از ده ها سال قبل تاکنون همچنان به ریشه کن کردن و تخریب ده ها هزار درخت زیتون و انگور و باغ های فلسطینیان مبادرت می ورزد. و این اقدام صهیونیست ها با اعمال زور و خشونت و اقدامات تروریستی صورت می گیرد.
صهیونیست ها همچنین به احداث دیوار حائل نژادپرستانه در سرزمین های مصادره شده فلسطینیان اقدام ورزیده ا ند و روستاها و مزرعه های فلسطینیان را به مکان های غیر قابل زندگی و کشاورزی تبدیل کرده اند.
ماده 21  
الف/ هر کس حق دارد که در اداره امور عمومي کشور خود، خواه مستقيما و خواه با وساطت نمايندگاني که آزادانه انتخاب شده باشند شرکت جويد.
ب/ هر کس حق دارد با تساوي شرايط به مشاغل عمومي کشور خود نايل آيد.
ج/ اساس و منشاء قدرت حکومت، اراده مردم است. اين اراده بايد به وسيله انتخاباتي ابراز گردد که از روي صداقت و بطور ادواري صورت پذيرد. انتخابات بايد عمومي و با رعايت مساوات باشد و با راي مخفي يا طريقه اي نظير آن انجام گيرد که آزادي راي را تامين نمايد.  
ارزیابی میزان پایبندی رژیم صهیونیستی:
رژیم صهیونیستی تصمیماتی درباره محرومیت احزاب عربی اسرائیل از مشارکت در انتخابات و تحقق حقوق دمکراسی شان اتخاذ کرده است و مبنای این تصمیم نژادپرستانه است.
برچسب ها: اسرائیل ، نامشروع ، رژیم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.