سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/رییس مجلس شورای اسلامی:

همه دربرابر قانون مساوی هستند

علی لاریجانی گفت: ممكن است در زمینه عدالت تنوع فكری مختلف وجود داشته باشد ولی برابر قانون همه مساوی هستند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، رییس مجلس شورای اسلامی در همایش سراسری قوه قضائیه در مشهد ، برخورد جدی و اصولی با مفاسد اقتصادی را ضروری دانست.

لاریجانی تصریح کرد: باید سازمانی برای برخورد اساسی با مفاسد اقتصادی در كشور تشكیل شود و با كمك كمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، دیوان محاسبات و سایر بخش های تاثیر گذار اقدام های اساسی در این زمینه صورت گیرد.

وی با اشاره به برخی از كشورها مانند چین که سازمانی را برای برخورد با مفاسد اقتصادی تشكیل داده اند و توفیقاتی در این بخش داشته اند افزود: اگر تحقق این مساله نیازمند قانون باشد، مجلس شورای اسلامی از هیچ همكاری دریغ نمی كند.
لاریجانی خاطر نشان كرد: اقدام های قوه قضاییه در برخورد با مفاسد اقتصادی و از جمله مفاسد كلان اقتصادی قابل تقدیر است و در جلسه اخیر سران سه قوه بر حمایت جدی از فعالیتهای این قوه تاكید شد.

وی پیشگیری از وقوع جرم را مهم دانست و گفت: باید با تلاش مسوولان و دست اندركاران ذیربط گام های عملیاتی در این زمینه برداشته شود.

 
لاريجاني با اشاره به جایگاه شهید بهشتی که عمر خود را وقف اسلام و اداره كشور و پیاده نمودن احكام اسلام كرده بود خاطر نشان کرد: شهید بهشتی سه اقدام مهم و اساسی در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب انجام دادكه نتایج بسیار مطلوبی در دفاع از آرمان های نظام به همراه داشت.

لاریجانی این اقدامات را بنیانگذاری قوه قضاییه و ساز و كارهای لازم برای لوایح قضایی ، پایه گذاری حزب جمهوری اسلامی به عنوان یك جریان قوی و مكتبی در جمهوری اسلامی و مقابله با افكار و جریانهایی معاند و متضاد نظام دانست./ب

برچسب ها: لاریجانی ، قانون ، برابری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.