سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

راه‌اندازی سه انجمن علمی جدید در حوزه علمیه قم

سه انجمن علمی جدید در حوزه علمیه قم راه اندازی می شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم، مسؤول بخش ارتباطات و اطلاع‌رسانی دبیرخانه انجمن‌های علمی با اشاره به فعالیت‌های انجمن‌های علمی حوزه، با اشاره به رویکرد جدید انجمن‌های علمی در پاسخ‌گویی به نیازهای جامعه، اظهار داشت: در آینده در بخش‌های مختلف علوم مانند فلسفه، ‌اخلاق و فقه با استفاده از نخبگان حوزه، انجمن‌هایی که پاسخ‌گوی نیاز جامعه باشند، تأسیس می‌شود.

حجت‌الاسلام اشکوری با بیان این‌که هم‌اکنون 3 هزار نفر از کارشناسان و نخبگان حوزوی در انجمن‌های علمی حوزه فعالیت می‌کنند، گفت: انجمن‌های علمی حوزه از سه نوع عضویت وابسته، پیوسته و افتخاری تشکیل شده است و عضو پیوسته به عنوان رکن اصلی گرداننده انجمن‌ها، فعالیت می‌کند.

وی تعامل و ارتباط، گسترش و تعمیق دانش و دانش افزایی اعضای انجمن و تبادل علمی فلسفه تشکیل انجمن‌های علمی است و مهم‌ترین تفاوت محوری آن با مراکز علمی را می‌توان در آزاد اندیشی انجمن‌ها جست‌وجو کرد، ایجاد انجمن‌های علمی بر اساس این مفهوم محوری است، در حالی که مراکز علمی هر یک براساس اهداف خاصی در زمینه آموزش و یادگیری و تحقیق و پژوهش بنا می‌شوند.

هم‌اکنون 16 انجمن علمی از جمله ادیان و مذاهب، اقتصاد اسلامی، تاریخ‌پژوهان، تعلیم و تربیت اسلامی، روانشناسان، قرآن‌پژوهی، قلم حوزه، کلام اسلامی، مدیریت اسلامی، مطالعات سیاسی و معرفت‌شناسی در حوزه علمیه قم فعال هستند./س

برچسب ها: قم ، انجمن ، علمی ، حوزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.