سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین/

هيات چيني وارد قزوين شد

اين هيات اقتصادي مرکب از چهار نفر از فعالان بخش گردشگري، داروئي و مهندسي در سفر يک روزه به قزوين با تجار و بازرگانان استان قزوين ديدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛ دراين نشست تخصصي معاون امور خارجه منطقه خود مختار نين شياي چين گفت:ايران و چين داراي تاريخ و تمدن غني هستند و به علت مشترکات فرهنگي دو ملت از دير باز تاکنون شاهد روابط حسنه و مناسبات خوبي بين دو کشور هستيم که اين روابط همچنان ادامه دارد.
ژئوسي فنگ افزود: در پي سفرهاي هيات تجاري ايران و چين دو استان قزوين و نين شيا تفاهم نامه هايي در باره بازرگاني، نيروي انساني، فرهنگ، آموزش و پرورش منعقد شده که اميدواريم اين مناسبات گسترش يابد و توافق هاي صورت گرفته اجرايي شود.
 وي با اشاره به برگزاري کنفرانس تخصصي در چين اظهارداشت: اين کنفرانس به منظور بررسي مناسبات تجاري کشورهاي اسلامي در نين شيا برگزار خواهد شد که از تجار قزوين دعوت مي کنيم در اين نشست اقتصادي حضور فعال داشته باشند.
ژئو سي فنگ با اشاره به توانمنديهاي استان نين شيا گفت: در اين منطقه معادن نفت و زغال سنگ وجود دارد که در رتبه چهارم جهان هستيم که اين توانمندي مي تواند مورد توجه سرمايه گذاران ايران قرار گيرد. معاون امور خارجه منطقه خود مختار نين شياي چين با اشاره به فضا سازي منفي عليه ايران افزود: آن چه که رسانه ها عليه ايران مطرح مي کنند با آن چيزي که ما ديديم بسيار متفاوت است.
 ژئو سي فنگ گفت : براي تبادل دانشجو و توسعه کشاورزي و صنعت گردشگري با استان قزوين آمادگي کامل داريم. اين هيئت پس از گفتگو با تجار قزوين از مناطق گردشگري قزوين از جمله گراند هتل، بناي تاريخي سعدالسلطنه، کاخ چهلستون، بوستان بزرگ باراجين، حسينيه اميني ها بازديد کردند. ياداور ميشود : يک هئيت سي نفره تجاري و بازرگاني بهمن ماه پارسال از استان قزوين به کشور چين سفر کرده بود . نين شيااز استانهاي مرکزي چين است که يک سوم جمعيت آن را مسلمانان تشکيل مي دهند./ب
برچسب ها: بازدید ، چینی ، بازرگانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.