سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عنان تا امشب به واشنگتن و مسکو براي اتفاق‌نظر در خصوص حضور ايران در نشست سوريه مهلت داد

كوفي عنان پيش از دعوت رسمي براي برگزاري نشست گروه اقدام سوريه- که مايل است شنبه در ژنو برگزار شود - خواستار اتفاق نظر واشنگتن و مسکو در خصوص حضور ايران و ديگر مهمانان احتمالي و همچنين دستور کار نشست است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، مقامات آمريکا دوشنبه اعلام کردند کوفي عنان، نماينده ويژه سازمان ملل، پيشنهاد کرده است از ايران براي شرکت در نشستي که قرار است براي تبادل نظر درباره انتقال سياسي قدرت در سوريه برگزار شود، دعوت به عمل آيد.

عنان پيشتر گفته بود که ايران "بايد بخشي از راه حل" بحران سوريه باشد.

بدر حال حاضر عنان گفته است که ايران بخشي از يک فهرست "مطلوب" براي نشست خواهد بود

ه گفته مقامات آمريکايي که خواستند نامشان فاش نشود، آمريکا با حضور ايران در اين نشست به شدت مخالف است، در حالي که روسيه از اين اقدام حمايت مي کند. 

کلينتون و سرگئي لاورف، وزير خارجه روسيه در اين باره تبادل نظر کرده اند و قرار است بار ديگر جمعه در سن پترزبورگ ديدار کنند،‌ اما به گفته مقامات آمريکايي، کوفي عنان از دو کشور خواسته است تا سه شنبه شب به وي پاسخ دهند. 

به گفته اين مقامات، عنان علاوه بر ايران،‌ دعوت از وزيران خارجه پنج عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل- انگليس، چين، فرانسه، روسيه و آمريکا- و کشورهاي عراق، کويت، قطر،‌ ترکيه و عربستان را نيز براي شرکت در نشست گروه اقدام سوريه پيشنهاد کرده است. 

وي همچنين پيشنهاد کرده است بان کي مون، دبير کل سازمان ملل، نبيل العربي، دبيرکل اتحاديه عرب و کاترين اشتون، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در اين نشست شرکت کنند. 

هنوز فهرست نهايي شرکت کنندگان در نشست اقدام سوريه و اينکه آيا اين نشست بر اساس برنامه ريزي ها در سي ام ژوئن برگزار خواهد شد يا خير، مشخص نيست. 
برچسب ها: عنان ، سوریه ، ایران ، روسیه ، آمریکا ، نشست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.