سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت:

قانون تمام وقتی اعضای هیات علمی اجرایی می شود

رییس مرکز امور هیات علمی معاونت آموزش وزارت بهداشت اجرای قانون تمام وقت شدن اعضای هیات علمی را یکی از برنامه های مهم خود خواند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر انوشیروان محسنی بندپی، رییس مرکز امور هیات علمی معاونت آموزش وزارت بهداشت گفت: عضو هیات علمی بودن دانشگاه های علوم پزشکی تنها جایگاهی است که از همه مسئولیت ها بالاتر است.

وی افزود: هر کسی از مسئولیتی فارغ می شود، حتی اگر رییس جمهور باشد، آرزو می کند در کسوت استادی دانشگاه و عضویت هیات علمی دانشگاه به خدمت خود ادامه دهد.

وی اظهار داشت: در سند چشم انداز و قانون برنامه پنجم و راهبردهای رهبر معظم انقلاب، وظایفی به ما محول شده است که باید آنها را به سرانجام برسانیم.

وی اضافه کرد: باید شرایطی فراهم کنیم که استاد بودن و پژوهش محور بودن به عنوان یک محور اساسی مورد توجه قرار گیرد.

دکتر محسنی بندپی اهم برنامه های خود در مرکز امور هیات علمی را چنین برشمرد: ارتقای جایگاه و ساختار مرکز، ایجاد وحدت رویه در هماهنگ سازی و پیشبرد برنامه های امور هیات علمی دانشگاه ها، تبدیل مرکز به بازوی مشورتی، فکری و تخصصی با همفکری معاونان و مدیران وزارتخانه، اجرای قانون تمام وقت شدن اعضای هیات علمی، توجه بیشتر به رفاه استادان و تقویت صندوق های رفاهی استادان در دانشگاه ها، رفع مشکلات هرم سنی و توزیع متناسب اعضای هیات علمی در رشته ها و گروه های تخصصی دانشگاه ها.

وی در پایان تصریح کرد: جا دارد از اقداماتی که در گذشته در مرکز امور هیات علمی انجام شده قدردانی کنیم و اقدامات دیگری نظیر اعتماد سازی را که باید بیشتر انجام شود، مورد توجه قرار دهیم./ح

برچسب ها: هیات علمی ، اعضا ، پژوهش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.