سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مغولستان پنجشنبه انتخابات پارلماني برگزار مي كند

انتخابات پارلماني مغولستان روز پنجشنبه برگزار مي شود .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ مردم مغولستان روز پنجشنبه در حالي براي شرکت در انتخابات پارلماني اين کشور پاي صندوق هاي راي مي روند که نابرابري فزاينده و نيز عدم توزيع مناسب درآمدهاي منابع زير زميني اين کشور از جمله مهمترين مشکلات حال حاضر مردم اين کشور به شمار مي رود.

اقتصاد مغولستان طي سالهاي اخير به شدت توسعه يافته است و ثبات سياسي اين کشور تاحد زيادي موجب شده است سرمايه گذاران خارجي به شدت مشتاق به بهره برداري از منابع زير زميني گسترده زغالسنگ، مس و طلاي اين کشور شوند.

براساس اين گزارش ، سرمايه گذاري خارجي در مغولستان طي سال گذشته 4 برابر شده است و به حدود 5 ميليارد دلار رسيده است با اين حال سهم جمعيت 2 ميليون و 800 هزار نفري مغولستان را که بيشتر آنها را افراد فقير تشکيل مي دهند بسيار ناچيز بوده است.
 
حزب حاکم مردم مغولستان و حزب محالف دموکراتيک هر دو اعلام کرده اند خواستار توزيع عادلانه تر ثروت منابع زير زميني اين کشور شده اند با اين حال هيچکدام جزييات طرح هاي خود را در اين باره اعلام نکرده اند.

تحليلگران مي گويد اين مسئله که احزاب چگونه از درآمدهاي سرشاري که وارد مغولستان شده است استفاده کنند تبديل به مسئله اصلي شده است. يک مفسر تلويزيوني اخير در اظهاراتي گفته است ديگر براي مردم مغولستان ثابت شده است که احزاب سياسي هيچ سهمي براي مردم در نظر نگرفته اند و مردم ديگر از اين بي عدالتي و استفاده از پولهايشان براي اهداف سياسي خسته شده اند.

پيش از انتخابات قبلي مغولستان که سال دو هزار و هشت برگزار شد احزاب سياسي براي جلب آراي راي دهندگان بيش از هزارو يکصد دلار به آنها پول پرداخت مي کردند. در انتخابات کنوني اين اقدام ممنوع شده است با اين حال آنچه سياستمداران با درآمدهاي ناشي از سرمايه گذاريهاي خارجي در اين کشور انجام مي دهند تبديل به يک مسئله مهم انتخاباتي شده است. گفتني است مغولستان ذخاير زير زميني بسيار سرشاري دارد و ارزش ذخاير اين کشور که هنوز بهره برداري نشده است بيش از يک تريليون دلار تخمين زده مي شود.

اين گزارش مي افزايد ، يک نظرسنجي که اين ماه توسط موسسه مستقل سانت مارال انجام شده است نشان داد احتمالا حزب مخالف دموکراتيک در انتخابات آتي چهل و دو درصد آرا را کسب خواهد کرد و حزب حاکم مردم مغولستان نيز تنها بيست و هشت درصد آرا را کسب مي کند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.