سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

هدف اصلي CPR رساندن اكسيژن به مغز ، قلب و اندام حياتي از طريق گردش خون است

رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي استان مركزي گفت: هدف اصلي CPR رساندن اكسيژن به مغز، قلب و اندام حياتي از طريق گردش خون است

دكترفراهاني در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: CPR      به معناي احياء قلبي، ريوي مي باشد و عبارت است از عمليات پزشكي، اوژانسي كه براي افرادي كه دچار ايست قلبي و بدنبال آن ايست تنفسي شده اند انجام مي شود كه شامل دو بخش ماساژ قلبي و تنفس مصنوعي است.

 به گفته وی ،  در 20 ماموريت موفق سالجاري هنگام مراجعه اورژانس بر بالين بيمار مشاهده شده كه بيمار كاملاً ايست قلبي و تنفسي داشته كه با مهارت متخصصين و توانمندي نيروهاي اعزامي بيمار برگشت داده شده و به مراكز آموزشي درماني تحويل شده است.

وي در ادامه تعداد كل ماموريت هاي اورژانس 115 اراك را در سه ماهه اول سال جاري 4 هزار و 552 مورد اعلام كرد و گفت : از اين تعداد 3 هزار و 386 مورد غيرتصادفي و يكهزار و 166 مورد تصادفي بوده است.

رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي استان مركزي ماموريت هاي اورژانس 115 اراك را در سه ماهه اول سال جاري بصورتي تفكيكي اعلام كرد و افزود: از كل ماموريت هاي انجام شده 364 مورد سكته قلبي،43 مورد سكته مغزي،219 مورد تنفسي،173 مورد سقوط،13 مورد سوختگي،18 مورد خودكشي،239 مورد مسموميت و يك مورد غرق شدگي بوده است.

دكتر فراهانی  بيشترين ماموريت اورژانس در سه ماهه اول سالجاري در استان مركزي را با 4 هزار و 552 مورد در شهرستان اراك و كمترين ماموريت را با 151 مورد در شهرستان آشتيان اعلام كرد.

وی كل ماموريت هاي صورت گرفته توسط مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي در سطح استان را 8 هزار و 452 مورد اعلام كرد كه از اين تعداد 5 هزار و 940 مورد غيرتصادفي و 2 هزار و 512 موردتصادفي بوده است./س
برچسب ها: اکسیژن ، مغز ، قلب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.