سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشتون:

معاون من با معاون دکتر جليلي پيوسته در تماس خواهد بود

مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در اظهاراتي در شوراي امور خارجه اين اتحاديه در لوکزامبورگ در خصوص ايران و تحريم هاي جديد اعمال شده عليه كشورمان سخن گفت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، وي ادامه داد بسته به آنچه که در گفتگوها اتفاق مي افتد، همانطور که گفتم معاون من با معاون دکتر جليلي پيوسته در تماس خواهد بود. و بعد از آن من با او صحبت خواهم کرد يا با او مکاتبه خواهم کرد يا او اين کار را خواهد کرد تا ببينيم چگونه مي توانيم جلوتر برويم. آرزوي واقعي من اين است که تلاش کنم اين مسئله را هر چه زودتر حل کنم.

خبرنگار تلويزيون ژاپن پرسيد: همانطور که مي دانيد هم اکنون شکاف عميقي ميان طرفهاي مذاکره کننده درباره مسئله هسته اي ايران وجود دارد. آيا فکر مي کنيد تحريمهاي نفتي هيچ کمکي به بستن اين شکاف مي کند؟

کاترين اشتون اينگونه تحريم ها علي ايران را توجيه كرد كه هدف از تحريمها، فشار آوردن بر ايران است تا اين کشور متوجه شود که جامعه بين المللي درباره نگرانيهايش جدي است. هدف اين است که به ايران نشان دهيم وقتي بستر همکاري ميان کشورها وجود دارد، در نتيجه کشورها مسئوليت دارند مطمئن شوند به تعهدات به درستي عمل مي شود. ما در گفتگوهايمان با آژانس بين المللي انرژي اتمي نيز نگرانيهاي جدي داريم. بنابراين، اين تحريمها براي اين است که فشار را حفظ کنيم. ما نياز داريم نه تنها در اتحاديه اروپا بلکه در سراسر جهان اين فشارها را بر ايران افزايش دهيم. من از شماري از کشورها در سراسر جهان بسيار قدرداني مي کنم که از اين تحريمها پيروي مي کنند.
برچسب ها: اشتون ، تحریم ، ایران ، جلیلی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.