سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تاسیس صندوق مهر امام رضا و قرض الحسنه مهر ایران از طرح های ماندگار دولت احمدی نژاد

مدیرعامل صندوق مهر امام رضای استان اذربایجان شرقی در آئین افتتاح صندوق مهرامام رضای شعبه سراب گفت: تاسیس صندوق مهر امام رضا و قرض الحسنه مهر ایران از طرح های ماندگار دولت آقای احمدی نژاد می باشند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، زارعی صندوق مهر امام رضا را برای نظام بانکداری اسلامی یک الگو دانست و افزود: لذت واقعی عقود قرض الحسنه در این موسسات احساس می شود.

زارعی از اعطای تسهیلات 146میلیارد تومانی به 33هزار متقاضی از زمان تاسیس صندوق مهر امام رضا در استان آذربایجان شرقی خبر داد و بیان داشت: اغلب این تسهیلات برای اشتغالزایی و با درصد واقعی 4درصدی به متقاضیان اعطا شده و از این رهگذر به صورت غیر مستقیم برای 40هزارنفر نیز شغل ایجاد شده است.

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا سهم شهرستان سراب از این رقم را 53میلیارد ریال اعلام کرد. زارعی با اشاره به اینکه مبارزه با ربا جز با توسعه فرهنگ قرض الحسنه ممکن نخواهد شد اظهارکرد: اگر می خواهیم به جنگ ربای خانمانسوز برویم باید موسسات واقعی قرض الحسنه تقویت شوند.

زارعی با انتقاد از رشد قارچ گونه موسسات غیر مجاز اعتباری یاداورشد: اینگونه موسسات مخل امنیت مالی جامعه بوده و بسیاری از انها تحت نظارت بانک مرکزی نیستند.

این مقام مسوول در صندوق مهر امام رضا از طرح دولت برای ادغام صندوق مهر امام رضا و مهر قرض الحسنه ایران خبرداد و تصریح کرد: اگرچه نمایندگان مجلس هشتم باین طرح را راکد گذاشتند ولی امید آن داریم تا با تصویب این طرح در مجلس نهم  هم افزایی بیشتری برای ارایه تسهیلات قرض الحسنه صورت گیرد.

وی  یاداورشد: ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از کسب و کار ایرانی اولویت اصلی صندوق مهر امام رضا می باشد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.