سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جنايت تروريستها عليه كودكان بيگناه سوري

تروريست ها در سوريه از کودکان سوء استفاده تبليغاتي مي کنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبري راشا تودي، بر اساس تخمين سازمان ملل تاکنون بيش از ده هزار نفر در درگيري هاي سوريه کشته شده اند که هزاران نفر از آنها کودک بوده اند.

گزارشگر شبکه راشا تودي از دمشق گفت: برخي تروريستها بر تن اين کودکان لباس نظامي پوشانده و به دستشان سلاح واقعي داده و آنها را مجبور کرده است تا مقابل دوربين شعار بدهند.

گزارشگر شبکه راشا تودي با اشاره به تصويري که دورش دايره قرمز رنگ کشيده شده است مي گويد اين دختر چهار يا پنج سال دارد و افرادي که پشت دوربين قرار دارند اورا مجبور کرده اند شعار ضد بشار اسد سر بدهد. از نوزده کودک مقابل دوربين نيمي از آنها ساکت هستند.

وي با اشاره به تصاوير ديگري گفت: اين تصاوير به تازگي در اينترنت قرار گرفته اند که چهره زشت اعمال تروريستي را در سوريه نشان مي دهد.

وي افزود: در ميان کودکاني که در يکي از راهپيمائي هاي طرفدار بشار اسد شرکت کرده بودند يکي از آنها به نام ريحان که چهار سال دارد کشورش را تحسين مي کند  و در دستنش ميکرفون قرار دارد نه کلاشنيکوف.

گزارشگر شبکه راشا تودي گفت: پدر ريحان تصورش را هم نمي کرد که حضور کوچکترين پسرش در راهپيمايي ميهن پرستانه همه اعضاي خانواده اش را به خطر خواهد انداخت و منجر به قتل دو برادر ديگرش خواهدشد.

عمار شاميه پدر ريحان که دو پسر ديگرش را شورشيان کشتند گفت : آنها ما را چند بار تهديد کردند.آنا پيام تهديد ارسال کردند و يکبار هم عکس ريان را در فيس بوک گذاشتند و پا نصد هزار پوند جايزه براي هرکسي که آنها را تحويل شان بدهد تعيين کردند.ما فکر نمي کرديم که به خانه امان بيايند.

يمن برادر ريان که دوبرادر ديگرش را شورشيان مخالف اسد کشتند، گفت : برادرم خودش را براي امتحان مدرسه آماده مي کرد و در اتاق خواب خوابيده بود که آنها وارد شدند و شروع به تيراندازي کردند.

جومانا القاسم مادر يزم يکي از دو نوجواني که توسط شورشيان کشته شدند گفت :پسرم يک هفته قبل از امتحانش به من گفت احساس مي کند که امتحانش را با موفقيت داده است . اگر امتحانش را داده بود ديگر نمي تواند مدرکش را بگيرد.

گزارشگر شبکه را شا تودي گفت : پسر بزرگ عمار شاميه در مسير انتقال به بيمارستان کشته شد در حاليکه تلاش مي کرد برادر زخميش را کمک کند.ريحان پسر کوچک خانواده آن شب را نزد پدر و مادر بزرگ بود و زنده ماند.

ريحان گفت: من گريه مي کردم چون آنها برادر يزم را کشته بودند. من خيلي دلم برايش تنگ مي شود.او خيلي دلش مي خواست که کارنامه خوبي بگيرد.

گزارشگر شبکه راشا تودي گفت : تشييع جنازه اين دو نوجوان به عنوان شهيد برگزار شد.

پدر دو نوجوان کشته شده به دست شورشيان سوريه گفت : آنها مي خواهند همه ما را مانند مردم حوله بکشند و بعد بگويند کار دولت بوده است.
برچسب ها: کودک ، سوریه ، تروریست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.