سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده، انتظامی ویژه غرب استان تهران خبر داد؛

کاهش 39 درصدی جرائم خشن

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران از کاهش 39 درصدی جرائم خشن و افزایش 5 برابر کشفیات قاچاق خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سرهنگ ناصر اصلانی به بیان عملکرد سه ماهه گذشته فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران پرداخت و گفت: با توجه به نگرانی های مردم، پلیس این استان پس از شناسایی نقاط جرم خیز هر هفته یکبار طرح پاکسازی و امنیت اجتماعی و اخلاقی را در سطح شهرستان های شهرداری تابعه این استان به مرحله اجرا می گذارد.

وی افزود: در خردادماه سال جاری در مجموع 4 باند قاچاق، تهیه و توزیع مواد مخدر که قصد انتقال مواد مخدر از استان های فارس و هرمزگان به شهرستان ها تابعه این استان را داشتند در شهرستانهای شهریار و رباط کریم منهدم شده و بیش از 600 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

اصلانی در تشریح عملکرد سه ماهه این استان نیز تصریح کرد: در سه ماهه گذشته در مجموع با تلاش کارکنان انتظامی این استان 1 تن و سیصد کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و یک هزار و 934 قاچاقی و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر شدند.

*افزایش 14 درصدی کشفیات انواع سرقت ها

فرمانده انتظامی غرب استان تهران ادامه داد: در سه ماه گذشته افزایش 14 درصدی کشفیات انواع سرقتها را نیز داشته ایم و 11 باند قاچاق تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم و 49 دستگاه وسایط نقلیه نیز در این راستا توقیف شد.

وی در خصوص سرقت خودرو و محتویات داخل خودرو گفت: از مجموع 100درصد سرقت های استان 70 درصد آنها مربوط به سرقت خودرو و قطعات خودرو بوده که بخشی از ا فزایش سرقت در این حوزه مربوط به افراد معتاد و کارتن خواب است.

این مقام مسئول همچنین به میزان کشف کالای قاچاق پرداخته و بیان داشت: در سه ماهه اول سال جاری کشفیات کالای قاچاق این استان 5 برابر افزایش داشته و 39 درصد جرائم خشن و به عنف و 40 درصد نارضایتی شهروندان از عملکرد پلیس نیز کاهش داشته است.

سرهنگ اصلانی اظهار داشت: با انجام اصلاحات هندسی و اعمال قانون جدید از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی 43 درصد تصادفات فوتی، 35درصد کل تخلفات و 38 درصد اخطاریه های صادر شده از سوی پلیس نیز با کاهش روبه رو شده است.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران در خصوص میزان خدمات مشاوره ای مددکاران و مشاوران اجتماعی این استان نیز خاطر نشان کرد: با توجه به بررسی های به عمل آمده از مجموع 872 پرونده قضایی این استان، 340 فقره آن با تلاش مددکاران اجتماعی به صلح و سازش انجامیده كه موجب کاهش 34 درصدی پرونده های قضایی این استان شده است./ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.