سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از گن بارداری برای مادران باردار ممنوع

مادران باردار به هیچ عنوان از گن بارداری استفاده نکنند.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، کارشناس مامایی به مادران باردار توصیه کرد: مادر باردار به نحوه نشستن، راه رفتن، خوابیدن و دراز کشیدن به نحوه صحیح دقت لازم را داشته باشند.
 
نازیلا نقشین توصیه کرد: مادر باردار هنگام خوابیدن حتما یک بالش بین زانوان قرار دهند و همچنین قسمتهایی از بدن که با سطح زمین تماس دارد با استفاده از قرار دادن بالش پرنمایند تا جاذبه زمین منجر به ایجاد درد عضلات بدن نشود.
 
وی با تاکید بر استفاده از کمربند بارداری در سه ماه آخر بارداری توصیه اکید کرد و تصریح کرد: در صورت نداشتن کمربند بارداری می توان از شال نیز استفاده کرد.
 
نقشین خطاب به مادران باردار هشدار داد: مادران به هیچ عنوان از گن بارداری به دلیل فشاری که بر روی جنین وارد می نماید، استفاده نکنند.
 
این کارشناس مامایی خاطرنشان كرد: مادر باردار همچنین به هیچ عنوان دو هفته پس از زایمان، فشاری بر روی شکم نیاورند و همچنین از محکم بستن شکم بلافاصله پس از زایمان خودداری کنند و تا دو هفته از انجام دادن  ورزش های شکمی بپرهیزنند.
 
وی یادآورشد: مادر باردار هنگام شب حتما به پهلوی چپ بخوابد.
 
این مدرس کلاس آموزشی بارداری و زایمان طبیعی ادامه داد: مادران باردار بلافاصله پس از صرف صبحانه، ناهار و شام به مدت 20 دقیقه به پهلوی چپ دراز بکشند و توجه داشته باشند جنین هر 20 دقیقه یک مرتبه و 3 تا 4 حرکت داشته باشد.
 
کارشناس مامایی با تاکید بر این مطلب که مادران باید توجه خاصی به حرکت جنین شان داشته باشند، گفت: بهترین دستگاه برای تشخیص حرکات جنین مادر است و درصورتی که مادر باردار هنگام حرکت جنین احساس درد و انقباض کرد سریعا باید به پزشک خود مراجعه کند./عط
برچسب ها: جنین ، ورزش ، زایمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
مادرانه
۱۵:۰۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
سلام. البته دکتر به من پیشنهاد کرد از گن استفاده کنم. گن های مخصوص بارداری فشاری به جنین وارد نمی کنن چیز خوبی هستند.