سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/ نماینده مردم اردبیل در مجلس؛

تعطیل تعطیلی پنج شنبه دبیرستانها خلاف سند تحول بنیادین

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با ذکر ابهام های موجود در سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، تعطیلی روز پنجشنبه در مقطع دبیرستان را خلاف اهداف این سند دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل مسعود افضلی ‌فرد   در نشست علنی مجلس شورای اسلامی که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، به پنج ابهام در سند تحول آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در فصل 4 این سند آمده است برخورداری از قدرت تصمیم‌ گیری و برنامه‌ ریزی در چارچوب سیاست‌های علمی، اما با حذف روز پنجشنبه مدارس دبیرستان علاوه بر اینکه کیفیت آموزش پایین آمد، باعث هدررفتن وقت دانش‌آموزان شد و اعتراض‌ها نیز به هیچ جا نرسید که این مسئله خلاف سند تحول در نظام آموزشی است.


نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود : در بند 2 فصل 6 این سند که مربوط به مدیریت اثربخش کارآمد، پاسخگو و مسئولیت‌ پذیر است، متاسفانه تخلفاتی دیده می ‌شود؛ برای مثال در عزل و نصب‌هایی که صورت می‌گیرد معیارهای حقیقی در نظر گرفته نمی‌شود و نمونه بارز آن استخدام مربیان قرآن بود که شاهد اعمال نفوذ بسیاری در آن بودیم.


وی با اشاره به ابهام سوم این سند که درخصوص ارتقای منزلت اجتماعی معلمان بود، گفت: اگر رتبه ‌بندی معلمان مانند استادان دانشگاه بشود شاهد ارتقای منزلت اجتماعی آنها می شویم.

افضلی ‌فرد همچنین با اشاره به هوشمندسازی مدارس افزود: در این خصوص خلأ تامین اعتبار دیده و همچنین برای اجرای درست آن عدم استفاده از کارشناسان آی‌تی و فناوری اطلاعات به‌خوبی مشاهده می‌شود.


نماینده مردم اردبیل در ادامه بیان ضمانت اجرایی و درست سند تحول بنیادین در مدارس بخش خصوصی را خواستار شد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.