سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خدايي اعلام کرد؛

سازمان سنجش هيچ جا اعلام نکرده بود که همه داوطلبان معرفي مي شوند

داوطلبان آزمون دکترا از اختصاص 50 درصد ظرفيت به سهميه ها بي توجه بودند و سازمان سنجش هيچ جا اعلام نکرده که همه مجاز به مصاحبه معرفي مي شوند.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران، دکتر ابراهيم خدايي سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور امروز در نشست خبري که در سازمان سنجش برگزار شد در خصوص آزمون دکترا افزود: در آزمون دکتراي 91 که در فروردين ماه برگزار شد تعداد 178 هزار نفر ثبت نام کردند که از اين تعداد 153 هزار نفر در سر جلسه آزمون حضور داشتند و 34 هزار نفر نيز مجاز به انتخاب رشته شدند و در نهايت 15 هزار و 973 نفر براي مصاحبه معرفي شدند که مراحل مصاحبه از 2 تيرماه آغاز شده است و تا نيمه دوم مرداد انجام و نتايج به ما مي رسد.
 
وي گفت: در آزمون سال گذشته 5 هزار و 600 نفر ظرفيت داشتيم و تعداد نفراتي که معرفي شدند 14 هزار و 600 نفر بودند که تقريباً 3 برابر اسامي بود که در کل معرفي کرده بوديم مصاحبه ها سخت بود بعضي از دانشگاه ها امتحان کتبي گذاشته بودند.
 
خدايي تصريح کرد: در آزمون امسال بهتر است اين نکته را متذکر شويم که در بند ک صفحه 7 دفترچه راهنماي انتخاب رشته چند نکته ذکر شده است که پس از انتخاب رشته توسط داوطلب با توجه به ظرفيت هر کد رشته محل و بر اساس اولويت کد رشته ها و نمرات علمي آزمون و با در نظر گرفتن ساير ضوابط از بالاترين نمره تا چند برابر ظرفيت به دانشگاه ها معرفي مي کنيم و در هيچ اطلاعيه اي از طرف سازمان و در هيچ دفترچه اي اين نکته را نگفتيم که همه داوطلبان مجاز و معرفي به مصاحبه مي شوند و حتي 3 برابر ظرفيت به دانشگاه ها معرفي مي شوند و داوطلبان امسال از اينکه 50 درصد ظرفيت آزمون دکترا به سهميه اختصاص دارد توجه نکردند.
 
وي گفت: امسال 10 هزار و 182 نفر ظرفيت دکترا تعيين شده که با در نظر گرفتن سهميه ها 5 هزار و 100 نفر سهميه آزاد است و 16 هزار داوطلب مجاز، بيش از 3 برابر ظرفيت براي مصاحبه معرفي شدند اين در حالي است که برخي از داوطلبان به اشتباه فکر کردند که سازمان سنجش 16 هزار داوطلب را به دانشگاه ها معرفي مي کند که اگر ظرفيت 10 هزار نفري را در نظر بگيريم 1.6 برابر مي شود.
 
وي خاطر نشان کرد: ما در سازمان سنجش بر اساس ضوابطي که اعلام و ابلاغ شده نتايج را اعلام کرديم و 2 حوزه آموزش عالي از جمله روند دکترا را تائيد کردند البته اصل هم بر عدالت آموزش بود و داوطلباني که به مصاحبه معرفي نشدند رتبه هاي پايين تر از رتبه هايي هستند که ما معرفي کرديم و اگر ظرفيت ها پر نشد به اينها هم فرصت مي دهيم که مراجعه کنند به دانشگاه ها البته در شهريور ماه بايد ببينيم که چقدر از ظرفيت 10 هزار نفري ما پر مي شود و چقدر از دانشگاه ها تقاضاي ظرفيت اضافه را اعلام مي کنند.
 
خدايي گفت: شاعبه ايجاد شده بود که استعفاي دکتر سرورالدين در رابطه با دکترا بود من 20 سال است که در سازمان سنجش هستم و شهادت مي دهم که تغيير و جابجايي ارتباطي به دکترا نداشت. دکتر سرورالدين يکي از شخصيت هاي برجسته است که با توجه به گرفتاري هاي ايشان و با توجه به سياستي که در دانشگاه آزاد وجود دارد و مديران منطقه بايد حضور تمام وقت داشته باشند استعفاي خود را اعلام کردند که تا ابلاغ سرپرست جديد که 27 خرداد بود مصادف با آزمون دکترا شده بود دکتر سروالدين اگر خودشان مي خواستند همچنان در سازمان مي ماندند./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.