سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

نیشابور نیازمند 200میلیارد تومان اعتبار برای تأمین خسارت سیل

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: با توجه به سیل اخیر در این شهرستان به حدود 200 واحد مسکونی روستایی خسارت صد درصد وارد شده که برای بازسازی این واحدها به 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، سیدخلیل منبتی در بازدید از مناطق سیل زده روستایی افزود: سیل به بخش مسکن 22 روستای نیشابور خساراتی وارد کرد که از این میان هشت روستا وضعیت بحرانی دارند.

وی ادامه داد: بر اساس گزارشات فعلی، سیلاب دست کم به حدود 200 واحد مسکونی روستایی در شهرستان نیشابور خسارت صد درصد وارد کرده که برای ساخت مجدد این منازل و معابر، حداقل 200 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

منبتی در پاسخ به این سئوال که چرا مردم نیشابور هنوز موفق به استفاده از اعتبارات و تسهیلات زلزله نشده‌اند، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برای پرداخت اعتبارات بازسازی زلزله اخیر نیشابور با وجود دستور رئیس جمهوری و مصوبه هیئت دولت پیگیری‌های زیادی داشته است.

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی با عنوان اینکه حدود پنج ماه از وقوع زلزله پنج و نیم ریشتری سال گذشته نیشابور می‌گذرد، اظهار داشت: بنیاد مسکن استان تا امروز با تکیه بر منابع داخلی خود فنداسیون حدود دو هزار واحد مسکونی را پی‌ریزی کرده است.

منبتی با انتقاد از همکاری نکردن سرپرستی بانک‌های استان در زمینه بازسازی منازل زلزله زده نیشابور، خواستار پرداخت فوری تسهیلات وام از سوی بانک‌ها به مردم شد.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه چند روز پیش شورای مسکن مهر نیز که با حضور وزیر مسکن و شهرسازی برگزار شد موضوع همکاری بانک‌ها در زمینه پرداخت سریع اعتبارات مورد تاکید قرار گرفت اما متاسفانه این بانک‌ها با ادامه روند فعلی خود، حتی یک وام بازسازی هم به افراد زلزله زده اعطا نکرده‌اند./س 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.