سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توليد ميگو و قزل آلا در آب شور خزر

مدير عامل شركت جهاد نصر گفت: ايده توليد ميگو و ماهي قزل آلا آب هاي شور خزر براي اهل فن تا مدتي قبل كار نشدني جلوه مي كرد اما با همت يك تيم ايراني اين ايده به ثمر نشست.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حميد ربيع زاده با بيان اينكه در بخش توليد ماهي قزل آلا در كشور سالانه 90 هزار تن ماهي پرورشي در آب هاي شيرين توليد مي شود، گفت: محصول توليدي ما در حال حاضر آب هاي شور انجام شده و اين در كيفيت ماهي اثر گذار و طعم آن را به ماهي هاي آزاد نزديك مي كند.
وي در ادامه گفت: اين امر باعث شده استفاده از آب درياي خزر و ريز مغزهاي درون آن تا 40 درصد در غذاي قزل آلا صرفه جويي كنيم.
وي درخصوص ميگو نيز گفت: تاكنون سابقه پرورش ميگو با آب خزر به دليل محدوديت مزيت آب خزر نسبت به خليج فارس وجود نداشته است.
وي با اشاره به اينكه با رفع محدوديت ها سعي كرده از مزيت هاي آب خزر استفاده كنيم افزود: براي اين كار 10 سال كار تحقيقاتي انجام شده و با فراز و نشيب هاي بسياري در طي اين مدت رو به رو بوده ايم.
وي در ادامه يادآور شد: در سال 90 اين توليد با موفقيت به انجام رسيد.
ربيع زاده در ادامه توضيح داد: پروژه ما براي 260 هكتار از مزارع دشت گميشان در حاشيه شرقي درياچه خزر تعريف شده كه در سال 90 دو مزرعه 20 هكتاري را عملياتي و در مجموع 100 تن ميگو را برداشت كرده ايم.
وي در ادامه اظهار داشت: اين محصولات از بابت حجم از حالت نمونه اي خارج شده و راندمان توليد در هكتار مفيد(3 تن) از دو استان جنوبي كشور بالاتر بوده است.
ربيع زاده خاطر نشان كرد: در سه استان چابهار، هرمزگان، بوشهرو مقداري در خوزستان كه پرورش ميگو انجام مي شود در بهترين حالت ميانگين توليد براي استان بوشهر حدود سه تن است كه ما در ابتداي كار به مقدار 3 تن در هكتار دست پيدا كرده ايم./س

برچسب ها: میگو ، ماهی ، خزر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.